השוק

קרן האשראי הצרכני של הפניקס בצרות: עוצרת פדיונות לחודשיים

קרן האשראי הצרכני של הפניקס מודיעה שתעצור פדיונות בקרן עד סוף אפריל 2023 וזאת לאור ההיקף הגבוה של הפדיונות בחודשיים הראשונים של השנה והבקשות המתרבות לפדיונות נוספים
מערכת ice | 
הפניקס (צילום Magma Images)
קרן האשראי הצרכני של חברת הפניקס מדווחת השבוע כי תעצור פדיונות בקרן עד סוף אפריל וזאת לאור פדיונות בהיקפים רבים שהחלו לאחרונה. בתחילת השנה הקרן ניהלה מעל למיליארד.
לפי 'כלכליסט' הקרן הוקמה 2017 על ידי בית ההשקעות הלמן-אלדובי והועברה להפניקס בשנת 2020. כיום החברה מחזיקה ב-95% מהקרן באמצעות חברת בת והמנכ"ל חן לוי מחזיק ביתר. כיום לקרן ישנה בעיה לגייס משקיעים בעיקר עקב רגולציה. הקרן פועלת על בסיס תשקיף שפורסם במטרה לעמוד בדרישות רגולטוריות ועל מנת שתוכל לגייס כספים מיותר מ-35 משקיעים, כולל מהציבור הרחב.
עם זאת, לפרסום התשקיף היה חיסרון והוא חסימת אפיק שיווק דרך סוכני ביטוח, היות שקרנות מסוג זה יכולות לשווק את פעילות הקרן באופן ישיר בלבד. עם זאת, נמצא כי הקרן אכן שיווקה את עצמה גם דרך סוכני ביטוח ולכן הרשות לניירות ערך פנתה ודרשה שתחדול. על כן, כעת הקרן לא מצליחה לכייס לקוחות חדשים ומנגד חווה פדיונות בהיקף גדול.
בינואר האחרון נפדו מהקרן הדולרית כ-9 מיליון דולר ובסוף חודש פברואר נפדו עוד 5.4 מיליון דולר. לצד זאת קיימות בקשות לפדיון של 18 מיליון דולר, בעוד שבשנת 2022 ממוצע הפדיונות עמד רק על 2 מיליון דולר לחודש. הפעם האחרונה בה הקרן הנהיגה מדיניות עצירת פדיונות הייתה בשיא תקופת הקורונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה