השוק

בנק דיסקונט: הסכם השכר עם ההסתדרות - בשורה טובה לאינפלציה

בחטיבת השווקים של בנק דיסקונט אומרים היום כי הסכם השכר שנחתם בימים האחרונים בין האוצר להסתדרות הוא חיובי ולמעשה הוא אפילו בחזקת בשורה טובה להתפתחות האינפלציונית העתידית

ניצן כהן |  3
אורי לוין מנכ"ל דיסקונט לשעבר (צילום Magma Images, shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
אחד הגורמים שהעיבו בחודשים האחרונים על הכלכלה המקומית היה המגעים בין האוצר להסתדרות על הסכם שכר חדש במגזר הציבורי. החשש היה שהלחץ של ממשלת נתניהו להעביר את חוקי המהפכה המשפטית יביאו לכך שייחתם הסכם שכר מפליג בנדיבותו במגזר הציבורי, מה שילבה את האינפלציה לטווחים הארוכים יותר ויחייב תגובה של בנק ישראל.
בחטיבת השווקים של בנק דיסקונט מנתחים את הסכם השכר החדש והניתוח הזה אופטימי למדיי וגורס כי הוא לא ישפיע לאורך זמן על האינפלציה. לציין כי הניתוח הזה של דיסקונט תואם את הניתוח שערכו בבנק הפועלים.

עוד כותבים כלכלני חטיבת השווקים של דיסקונט כי שיעור האבטלה עלה בינואר ל- 4.3%, על רקע עליה בשיעור ההשתתפות (מ-63.7% ל-63.9%), בעוד היקף המועסקים עלה בכ-23 אלף. "לפיכך, העליה בשיעור האבטלה מוסברת על-ידי עליה בשיעור ההשתתפות. נציין, כי באמצע השנה שעברה, עמד שיעור האבטלה על 3.4%, ומאז חלה, כאמור, עליה ל-4.3%, כאשר במקביל עלה שיעור ההשתתפות מ-63.2% ל-63.9%.
"נתוני השכר הממוצע במגזר העסקי מצביעים על התמתנות, מקצב של למעלה מ-5% בחודשים האחרונים ל-4.3% בדצמבר 2022 (שנה אחורנית), בעוד במגזר הציבורי מסתמנת האצה מגידול אפסי באמצע 2022 לכ-2% בסופה. במגזר הציבורי בולטת העליה בשכר בענף החינוך, בענף שירותי מינהל ציבור וביטחון ובענף בריאות וסיעוד.
"במהלך השבוע החולף נחתם הסכם שכר במגזר הציבורי, לפיו תינתן תוספת שכר בשיעור 11%, פרוסה על פני 5 שנים, ובנוסף, תוספת של 6,000 שקל באפריל השנה. במקביל, החל מ-2024, יקוצר שבוע העבודה מ-42 שעות שבועיות ל-41 שעות ול-40 שעות ב-2025, קיצור שמשמעותו העלאה בשכר לשעה, וגידול בשכר החודשי, הכולל שעות נוספות. התמתנות השכר במגזר העסקי והסכם השכר בציבורי, הינם בבחינת בשורה חיובית לאינפלציה העתידית" אומרים בדיסקונט.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שכר מינימום
    יוסי 03/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נבלות סרוחות מה עם השכר עבדים של המינימום ימין ושמאל רבים כמו נתינים של מנהיגיהם טפו עליכם
    סגור
  • 2.
    בושה וחרפה. ההסתדרות מכרה את העובדים תמורת נזיד עדשים.
    שחור 03/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להתעלם מההפיכה המשפטית שתוביל לביטול זכויות עובדים, ביטול זכות השביתה, ביטול שכר המינימום, ביטול זכות ההתאגדות. כל זה בשביל 400₪?
    סגור
  • 1.
    הסכם מעולה
    מה 03/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן כן. הסכם מעולה למשק. המשכורות לא יעלו והאינפלציה תשחוק אותם. חחחחח עבדים היינו ואולי תצאו לחרות עוד 5 שנים.
    סגור