השוק

איתקה של קבוצת דלק נכנסת למדד פוטסי 250 במקום 888

מדד פוטסי 250 נחשב לאחד המדדים החזקים בעולם, כניסה למדד הזה אמורה להגדיל משמעותית את הסחירות ולייצר ביקושים משמעותיים של קרנות הסל; נזכיר כי איתקה נמצאת בשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה
ניצן כהן |  2
עידן ולס (צילום מתוך אתר קבוצת דלק, shutterstock)
תקופה מעניינת עוברת על איש העסקים יצחק תשובה. שנתיים לאחר שהיה קרוב (מאוד) להסדר חוב שעלול היה להביא אותו לאובדן השליטה בקבוצת דלק, הוא הנפיק את חברת הבת איתקה, עשה מהלכים פיננסיים שפרסו מחדש ונוח יותר את החוב של הקבוצה, פרע חוב של מיליארד שקל לאג"ח ואף הכריז על חלוקת דיווידנדים.
החדשה המעניינת של הימים האחרונים היא עדכון הרכב המדדים של הפוטסי 250, אחד המדדים החשובים בעולם שממדד את 250 החברות הגדולות שנסחרות בבורסה בלונדון. אם כן, איתקה, זרוע חיפושי הנפט של קבוצת דלק בים הצפוני נכנסת לפוטסי 250 על חשבונה של 888.
 
כדאי לא להקל ראש בכניסה של החברה למדד היוקרתי והחשוב הזה בלונדון מאחר והמניה הופכת ברגע אחד לסחירה מאוד ולסחירות יש שווי כלכלי. ככל שמניה סחירה יותר השווי שלה אמור להיות גבוה יותר בשל העובדה הבסיסית ביותר - תמיד ניתן למכור ולקנות אותה.
עבור קבוצת דלק שמנוהלת על ידי עידן ולס מדובר בחדשות טובות מאוד. כניסה למדד פוטסי 250 של חברה שהיא החזקה משמעותית בפרוטפוליו שלה מאפשרת לה להשביח את ההחזקה ולהנזיל אותה מבלי להשפיע על המחיר.
כך למשל קבוצת דלק שמחזיקה בכ-90% מאיתקה יכולה לרדת להחזקה של 80% (על דרך המשל) מבלי לפגוע במחיר המניה, להיפגש עם מזומנים ועדיין לשמור על השליטה בה וזה משמעותי מאוד.
כאן המקום לציין כי איתקה פועלת באחד התחומים החשובים ביותר בעולם ההשקעות (אבל לא רק) בשנים האלה, או נכון יותר מאז פלשה רוסיה לאוקראינה והכניסה את אירופה למשבר אנרגיה. איתקה פועלת בים הצפוני אל מול חופי אנגליה מה שמקל עליה לשנע את התוצרים של הקידוחים שלה לאירופה שמשוועת לאנרגיה.
כך או אחרת, איתקה נסחרת כעת בלונדון לפי שווי חברה של כ-1.8 מיליארד פאונד.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בעזרת השם
    משה לביא 03/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יצחק תשובה איש צדיק מי שעוזר לנזקקים ותורם בסתר בורא עולם לא יעזבנו לעולם תעלה מעלה מעלה ותצליח אמן יקיר העדה הטריפוליטאית
    סגור
  • 1.
    עידן וולס נראה כמו הנכד של אדולף לא? (ל"ת)
    תמונה מחרידה 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור