השוק

יצחק תשובה מכריז על דיבידנד של חצי מיליארד שקל: הסוף למשבר

פרסום ראשון: לפני שנתיים דיברו על חדלות פירעון של קבוצת דלק והנה, היום לאחר מסע שיקום משמעותי שהעביר עידן ולס את הקבוצה היא משלמת דיבידנד משמעותי
ניצן כהן |  4
יצחק תשובה ועידן ולס (צילום פלאש 90, מתוך אתר קבוצת דלק, shutterstock)
קבוצת דלק, בניהולו של עידן וולס, דיווחה היום (ב') על החלטת דירקטוריון החברה לחלק לבעלי מניות הקבוצה דיבידנד בהיקף כספי כולל של 450 מיליון שקל בחודש מרץ הקרוב. מדובר על חלוקת דיבידנד הראשונה של החברה מזה כ- 3 שנים.
חלוקת הדיבידנד התאפשרה, בין השאר, בזכות השלמתם המוצלחת של שורת מהלכים עסקיים אותם הובילה הנהלת החברה בשנה האחרונה ובכללם ביצוע פדיון מוקדם מלא לסדרות לא' ו-לד' והשלמתה של הצעת רכש חליפין לסדרה חדשה (סדרה לז') בהיקף כספי כולל (פדיון והצעת הרכש) של כ-2.7 מיליארד שקל; הנפקת איתקה בבורסה הראשית בלונדון בחודש נובמבר האחרון. 
איתקה הודיעה לפני ימים ספורים על חלוקת דיווידנד בהיקף של כ- 470 מיליון שקל (133 מיליון דולר) לבעלי מניותיה כאשר קבוצת דלק, המחזיקה בשרשור בכ-89.2% ממניות איתקה, צפויה לקבל במסגרת החלוקה כ-420 מיליון שקל.
צריך לזכור שרק לפני שנתיים קבוצת דלק נכנסה למשבר שבא עם משבר הקורונה, והייתה קרובה מאוד להסדר חוב. הקבוצה נכנסה לתהליך מרשים של מימוש נכסים, פירעון חוב בנקאי וקבלת גרייס ממחזיקי האג"ח. כל אלה הביאו את הקבוצה למצב בו מיד כשהתאושש השוק ומחירי האנרגיה החלו לעלות, שהיא יכולה למקסם את הביצועים של ניומד אנרג'י (לשעבר דלק קידוחים) ולהוציא את איתקה להנפקה.
הנפקת איתקה וחלוקת דיווידנדים מניומד ואיתקה עצמה, איפשרו לקבוצה לעשות מהלך של פירעון מוקדם של אג"ח ומימון מחדש של יתרת החוב למחזיקים וזה איפשר בתורו לעידן ולס להציג לדירקטוריון מצב עסקי בו הקבוצה יכולה להתחיל לשלם דיווידנדים וזה בסופו של יום מחזיר אותה ללב ליבו של שוק ההון המקומי.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    נחכה
    שמעון 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד ההימור המטורף הבא
    סגור
  • 3.
    חניה
    נונה 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך לכ יהעה דיבידנד גבוה ועוד חצי מיליארד עם הסכומים שגובים על חניה ממש עושק
    סגור
  • 2.
    שיחזיר קודם את התספורות המנוול (ל"ת)
    עכ 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מאכזב שלא בייבק למניה או לניו מד
    dw 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא שדיבידנד זה רע ויתכן שתשובה זקוק למזומנים, אולם כמשקיע דלק הייתי מעדיף שיהיה גם בייבק למניה החבוטה והגדלת אחזקה בניו מד, הנסחרת כיום די בנוח (ירדה מאלף ל 700, חבל לא לנצל את התמחור הנוח)
    סגור