השוק

מספנות ישראל מתחילה בהקמת מתקן הממגורות לקראת תחרות בענף

מספנות ישראל חתמה על הסכם להקמת המתקן הפיזי של הממגורות; עלות הקמה מוערכת ב-170 מיליון שקל כשהעלות הכוללת של של הפרויקט מוערכת ב-300 מיליון שקל
ניצן כהן | 
מימין לשמאל- שלומי פוגל, אסי שמלצר, סמי קצב (צילום דניאל צרסקי)
מספנות ישראל שבשליטת אנשי העסקים שלומי פוגל, אסי שמלצר וסמי קצב חתמה על הסכם להתחלת העבודות בשטחי המספנות, להקמה של ממגורות, תחום שסובל ממחסור בתחרות בישראל.
ממספנות ישראל נמסר כי הסכם זה הינו נדבך נוסף במסגרת הקמת הפרויקט. בהקשר זה, לאחרונה עדכנה החברה על התקשרות עם חברה אירופאית, בעלת ניסיון משמעותי בתחום, בהסכם לאספקת סילוסים, מערכות ומתן שירותים נוספים לפרויקט, וביחד עם ההסכם הנוכחי  מסתכם היקף ההשקעה עד כה בפרויקט בכ-170 מיליון שקל. להערכת החברה והחברה הבת, היקף ההשקעה הכולל בפרויקט צפוי לעמוד על כ-300 מיליון שקל. 

התשתיות הקיימות היום בארץ הן ממגורות דגון בצפון וכן ממגורה קטנה יותר בדרום. תשתיות שהוקמו בשנות ה 60. מדובר בתחום בו קיים כיום מחסור בתשתיות. הקמת תשתית ממגורות כרוכה בהשקעה כספית משמעותית ובנוסף דורשת עבודת הכנה של מספר שנים בשלבי תכנון וקבלת ההיתרים. לאור המורכבות הכרוכה בהקמת מתקני ממגורות, התקדמות החברה בפרויקט מהווה חדשות טובות לענף. 
מדובר בשלב משמעותי המגיע לאחר מספר שנים של פעילות מאומצת, והשלמת הפרויקט תאפשר לחברה להתחרות בשוק פריקת התבואות ולהביא ללקוחות סטנדרט חדש של שירות.
המתקן, שיוקם בשטח נמל החברה בחיפה, יאפשר לחברה שינוע של תבואות מרציף הפריקה באמצעות שלושה מסועים בקצב גבוה משמעותית מהקיים בארץ ושילוב טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם ויאפשר אחסנה של כ-60 אלף טון תבואה, עם פוטנציאל להרחבת המתקן בעתיד לאחסנה של 110 אלף טון. בנוסף, המתקן יאפשר פריקה למספר משאיות במקביל ויתוכנן כך שיתאפשר לחברו למסילת רכבת.
הקמת מתקן ממגורות לקליטת תבואות משתלב באסטרטגיה העסקית של החברה ושל החברה הבת להמשך פיתוח עסקיהן והרחבת סל השירותים המוצעים והניתנים ללקוחות בתחום הייבוא בהובלה ימית. השלמת הפרויקט גם עתידה להעניק לחברה הבת פתרון למתן שירותים נוספים לאוניות הפוקדות את הנמל אותו היא מתפעלת וכן לאפשר לזו להציע ולהעניק שירותים לאוניות שעד היום לא פקדו את הנמל, כתוצאה מהעדר תשתיות מתאימות לקליטת מטעני גרעינים מסוגים שונים.
מספנות ישראל בשליטה משותפת של שלומי פוגל, סמי קצב, משפחת שמלצר וקבוצת גולד בונד הבורסאית. החברה פעילה במספר תחומים, ביניהם: תכנון ובניית כלי שייט צבאיים ואזרחיים במספנה מהמתקדמות בעולם, הפעלת הנמל הפרטי הראשון בישראל, פעילות במגזר חומרי בניה הכולל סחר במלט ולוחות גבס, ייצור דבקים, אבקות, טייחים וחומרי בידוד ולאחרונה  גם ייצור ושיווק של מוצרי צבע, חיפויים וגמר.
לחברה צי של אוניות מסחריות שמפעילה החברה, שמונה עתה 13 ספינות, מתוכן 4 אוניות שינוע מלט. בכוונת החברה להמשיך לפתח ולהוסיף מנועי צמיחה במהלך השנים הבאות, ביניהם הקמת הממגורות, יבוא ביטומן, פיתוח תחום הגבס וכן הלאה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה