השוק

סיימו את השנה רע: קרדיט סוויס הפסידה 1.5 מיליארד דולר

קרדיט סוויס לא תרצה לזכור את שנת 2022. אחרי שהם מפרסמים כי הפסידו ברבעון הרביעי של השנה 1.5 מיליארד דולר, הפסדי הבנק נאמדים בכמעט 8 מיליארד דולר במהלך השנה
מערכת ice | 
קרדיט סוויס (צילום קרדיט סוויס)
קרדיט סוויס מדווח על הפסד נקי של 1.5 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, גרוע מתחזיות האנליסטים שצפו הפסדי של 1.44 מיליארד דולר. ההפסד ברבעון הרביעי הביא את הפסדי הבנק להפסדי ענק במהלך שנת 2022 בגובה של 7.94 מיליארד דולר וזאת בניגוד לצפי הפסד של 7.11 מיליארד דולר.
בבנק מעריכים כי גם שנת 2023 תהיה שנה בה יספגו הפסדים גדולים, בתקווה שבשנת 2024 הבנק יחזור להציג רווחיות. המנכ"ל אולריך קורנר אמר ל-CNBC כי התוצאות המלאות היו "בלתי מקובלות לחלוטין", אך הדגיש את הצורך בתוכנית שינוי רב שנתית מתמשכת.

בלחץ המשקיעים, הבנק הכריז באוקטובר על תוכנית לפשט ולשנות את עסקיו במאמץ לחזור להיות רווחיים באופן יציב וזאת לאחר ביצועיים לא מרשימים בבנק ההשקעות ורצף של עבירות ציות.
"גייסנו בהצלחה 4.35 מיליארד דולר, האצנו הגשת יעדי העלויות השאפתניים שלנו, ואנחנו מתקדמים חזק בארגון מחדש של בנק ההשקעות שלנו", הצהיר קורנר. "יש לנו תוכנית ברורה ליצור קרדיט סוויס חדש ומתכוונים להמשיך להגשים את השינוי האסטרטגי של שלוש שנים על ידי עיצוב מחדש של תיק ההשקעות שלנו, הקצאת הון מחדש ובנייה על הזיכיון המוביל שלנו".
גיוס ההון כלל מכירה של 9.9% ממניות קרדיט סוויס לבנק הלאומי הסעודי, מה שהפך אותו לבעל המניות הגדול ביותר של הבנק. רשות ההשקעות של קטאר הפכה לבעלת המניות השנייה בגודלה בקרדיט סוויס לאחר שהכפילה את חלקה בסוף השנה שעברה.
תוכנית הארגון מחדש של קרדיט סוויס כוללת מכירה של חלק מקבוצת המוצרים המאובטחים של הבנק (SPG) לבתי ההשקעות האמריקאים PIMCO ו-Apollo Global Management, כמו גם צמצום חטיבת ההשקעות באמצעות פיצול ש=ל מחלקות שוקי ההון והייעוץ, שיזכו למיתוג מחדש כ- CS First Boston.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה