השוק

מנורה רוצה לרכוש שליש מישראכרט לפי שווי של 3 מיליארד שקל

חברת הביטוח מנורה מבטחים נכנסת לתחרות על חברות ישראכרט ומציעה לרכוש את גרעין השליטה בחברה לפי שווי חברה של 3 מיליארד שקל, 300 מיליון שקל יותר מהשווי בו מעוניינת הראל לרכוש את החברה
ניצן כהן | 
רן עוז מנכ"ל ישראכרט (צילום פזית עוז, pixabay)
חברת הביטוח מנורה מבטחים נכנסת למרוץ אחרי חברת ישראכרט ומציעה לרכוש את גרעין השליטה בחברה לפי שווי חברה של 3 מיליארד שקל, 300 מיליון שקל יותר מהשווי בו מעוניינת חברת הביטוח הראל לרכוש את מלוא מניות החברה.
מנורה פרסמה הצעת רכשת חלקית למניות ישראכרט בו היא מציעה לרכוש 64 מיליון מניות ישראכרט ב-15.34 שקל למניה, זאת בעוד ישראכרט נסחרת בבורסה במחיר 11.46 שקל למניה, מחיר שמשקף לה שווי חברה של 2.3 מיליארד שקל.

נזכיר כי חברת הביטוח הראל הציעה לרכוש את מלוא מניות חברת ישראכרט ולמחוק אותה מהמסחר לפי שווי חברה של 2.7 מיליארד שקל אולם ההצעה של מנורה מבטחים הרבה יותר מעניינת, לפחות על פי פעילים בשוק ההון, מאחר והיא נוקבת בשווי חברה גבוה יותר ואף מותירה אותה בבורסה, מה שיאפשר למשקיעים להנות מאפ-סייד שיגיע, ככל שיגיע, משילוב של גרעין השליטה של ישראכרט בחברה.
את המרוץ אחר חברות כרטיסי האשראי פתחה חברת הביטוח כלל. מנכ"ל כלל ביטוח יורם נוה והיו"ר חיים סאמט גיבשו חזון מעניין לחברות הביטוח בעתיד ויצאו במהלך קשה לרכישת מניות חברת כרטיסי האשראי MAX מידי קרן ההשקעות ורבורג פינקוס.
מאז החל התהליך בין כלל ביטוח ל-MAX עברו הרבה מים תחת הגשר והעסקה, כלל שהייתה קשה לבליעה, עברה שלב אחר שלב בהסברת ההיגיון שיש בה והפגת החששות מפני שילוב של חברת כרטיסי אשראי בחברת ביטוח. ההצעה של הראל לרכוש את ישראכרט הייתה למעשה הסימן לכך שכולם מיישרים קו עם החזון של כלל, אליו מצטרפת כרגע מנורה מבטחים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה