השוק
הסיבה האמיתית מאחורי הכישלון של ג'ף בזוס והוושינגטון פוסט
מאז רכש ג'ף בזוס את הוושינגטון פוסט, בדומה לענקי טכנולוגיה רבים בעולם, ההשקעה הוכיחה את עצמה בעיקר ככישלון. כעת, לאור גלי הפיטורים בשני התחומים - התקשורת והטכנולוגיה כאחד - הסיבה לכך נחשפת
בשבוע שעבר דווח כי למרות ההרגעות של ג'ף בזוס, עיתון הוושינגטון פוסט החל בפיטורים של כ-20 עיתונאים. יתרה מכך, רבים מאמינים כי בזוס מתכנן להיפטר מהעיתון כדי לשנות כיוון ולרכוש קבוצת פוטבול. סיפורו של הוושינגטון פוסט אינו ייחודי לו ומדובר במגמה כללית של אנשי הייטק וטכנולוגיה שהשקיעו את מיטב כספם בתקשורת.
על פי 'הגרדיאן' סיפורה של ההשקעה הכושלת של בזוס משקפת את שאר המצב בשוק. יתרה מכך, מומחים טוענים כי בזוס ודומיו, דוגמת מייסד סיילספורס שרכש את עיתון טיים או אלמנתו של ג'ובס שרכשה את אטלנטיק, ניסו לנהל עיתון כפי שניהלו את חברת הטכנולוגיה שלהם, אך נודעו כי מדובר במבני פעילות שונים לגמרי שלא עובדים באותה צורה.
התעשייה אליה נכנסו כוללת בעיות שהם כנראה טרם הכירו כמו ירידה בביקוש לדפוס, חוסר הרווחיות של הדיגיטל לעומת ענקיות אחרות שכבר ביססו דומיננטיות בתחום. בעקבות המצב אותם בכירי הייטק כבר מעוניינים פחות בהשקעה בתקשורת, מה שמכניס את התחום לקושי גדול יותר בלי המשקיעים הגדולים.
כבר עכשיו חברות תקשורת שונות נקלעות שוב לצרות, גם אם הן בדיגיטל, דוגמת וייס מדיה שנמצאת בהשקעת דיסני, או באזפיד שהכריז גם הוא על פיטורים של 12% מעובדיו. לצדן כמובן נמצאות חברות הטכנולוגיה מהן באו בזוס וחבריו, שבעצמן נמצאות במהלכו של גל פיטורים ענקי.
עוד ב-
על כן, המסקנה הנותרת היא כי גופי תקשורת לא יכולים להתנהל כמו חברות טכנולוגיה. עם זאת, לדעת המומחים אל להם לומר נואש היות והם עדיין טומנים בחובם פוטנציאל רב לצמיחה מחודשת.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה