השוק

האמת מאחורי התקלה בבורסה נחשפת: מי גרם לבהלת הענק?

יומיים לאחר תקלת הענק במחשוב של הבורסה בניו-יורק, חקירה מהירה מגלה שהמקור לכול הבלגן היא בסך הכול טעות אנוש. עובד ששכח לבצע כיבוי והפעלה של המערכות על פי הנהלים גרם למערכת לא לקלוט את רגע תחילת המסחר 
מערכת ice | 
משבר כלכלי (צילום shutterstock)
שלשום הבורסה בניו-יורק חוותה תקלה חריגה שהביאה לתנודות קיצוניות במחירי המניות. כעת, לאחר חקירה מאומצת ומהירה בבורסה התברר מה גרם לאותה תקלה ובסופו של דבר מדובר בטעות אנוש בלבד. 
על פי אתר 'בלומברג', כחלק מהפעילות הקבועה של הבורסה, העובדים נדרשים לכבות ולהפעיל את המערכות וכך הם מבטיחים פעילות סדירה. לאחר סיום העבודה ביום שני אחד העובדים שכח לבצע את הפעולה ולכן מערכת גיבוי הנתונים (שנמצאת בשיקגו בכלל) לא קלטה את תחילת המסחר בתור אחת כזו.
בעקבות הפספוס לא נקבע מחיר התחלתי למניות הנסחרות ובמקום הגיעו פקודות במחירים שונים. בהתאם לכך הופעלה המערכת שעוקבת אחר תנודות קיצוניות וזו הפעילה את ההתראות בבורסה. בהתאם לכך עסקאות רבות בוטלו. 
בעת זו למניות הנפגעות יש עד מחר להודיע לבורסה על נזקים ועדיין לא ידוע מהם הנזקים לבורסה עצמה. בנוסף, מבחינת בקרה פנימית הבורסה מנהלת בחינה מחודשת של נהלים בקרב ההנהלה והעובדים. 
הנפגעות בקריסה הזמנית היו כ-250 חברות ובהן נייקי, מקדונלדס, ולמארט, מורגן סטנלי ונוספות. חברות רבות דואגות בשלב זה שלא יפוצו על המחדל והבורסה נמצאת תחת ביקורות רבות מרגע הטעות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה