השוק

פיטורי הענק ב-IBM - כמה ממאות העובדים בישראל יושפעו?

ענקית המחשוב הודיעה כי היא עומדת להיפרד מכמעט 4,000 עובדים בגל פיטורים ענק, למרות דו"ח שהציג לכאורה תוצאות טובות מהמצופה. למה היא עושה את זה, וכמה מעובדיה בישראל צפויים להיות מושפעים מהמהלך? 
יאיר מור | 
בנין IBM (צילום ויקיפדיה)
ענקית המחשוב IBM הציגה אמש (רביעי) דו"ח רבעוני טוב, לפחות לכאורה - אך הוא גרם למניה שלה בבורסת ניו-יורק דווקא לצנוח ב-2% במסחר המאוחר. 
החברה עקפה את תחזיות האנליסטים בשורה העליונה, עם הכנסות בסך 16.7 מיליארד דולר לעומת ציפיות ל-16.4 מיליארד בלבד, והרווח הנקי שלה זינק ב-16% ל-2.7 מיליארד דולר, או 3.60 דולר למניה - בדיוק ממוצע התחזיות; ההכנסות השנתיות שלה ל-2022 כולה עלו ב-5.5% - השיא שלה בעשור האחרון. חטיבת הענן רשמה הכפלה של ההזמנות, בעוד גם חטיבות התוכנה והתשתית עקפו את התחזיות עם הכנסות בסך 7.3 ו-4.5 מיליארד דולר, שהיוו עליות של 3% ו-2%, בהתאמה. 
עם זאת, חטיבת הייעוץ רשמה האטה, עם גידול של 0.5% בלבד, ל-4.8 מיליארד דולר הכנסות. נתונים נוספים שהדאיגו את המשקיעים היו פספוס של תזרים המזומנים - 9.3 מיליארד דולר לעומת ציפיות ל-10 מיליארד, וסמנכ"ל הכספים, ג'יימס קאוואנו, אף אמר כי לא ריאלי לצפות מהחברה לתזרים של יותר מ-10.5 מיליארד דולר גם ב-2023. משמעות ההצהרה הזו היא נסיגה מוחלטת מהבטחת החברה ב-2021 להגיע לתזרים של 35 מיליארד דולר עד 2024. לסיום, תחזית הצמיחה השנתית ל-2023 של החברה היתה נמוכה משמעותית מזו של האנליסטים - צמיחה של מתחת ל-10% לעומת ציפיות ל-12% בממוצע. 
החברה גם הודיעה על גל קיצוצים במסגרתו תיפרד מ-3,900 עובדים, המהווים אחוז וחצי מכוח האדם שלה. קאוואנו ציין כי מדובר בעיקר ב"ניעור נכסים" הקשור להיפרדות מחטיבת האינטגרציה של החברה, שהופרדה לחברה עצמאית בשם Kyndryl, ולהודאה של החברה בשנים האחרונות בכך שפרויקט ווטסון שלה היה בזבוז אדיר של משאבים שלא השיג את מטרותיו (אם כי הגיע ללא מעט הישגים אחרים, שלא סייעו לה בשורה התחתונה ולכן פחות רלוונטיים לדו"חות ולשיקולים העסקיים). הוא הוסיף כי החברה עדיין "מחויבת להעסיק (עובדים חדשים) למו"פ צד לקוח". 
במלים אחרות, מאחר ובישראל ההיפרדות מחטיבת האינטגרציה כבר הסתיימה, נראה שכאן גל הפיטורים לא ישפיע משמעותית על מאות העובדים שהחברה מעסיקה. 
לשאלות עיתונאים, הגיבה החברה עצמה כי "לא נמסור מידע נוסף מעבר לזה ששיתפנו כבר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה