השוק

סערת הפיקדונות: 30 מיליארד שקל הופקדו בבנקים בחודש אחד

מבדיקה שנערכה בפיקוח על הבנקים עולה כי כמעט 30 מיליארד שקל הופקדו בחודש אחד בפיקדונות הבנקאיים; פרק הזמן הממוצע בפיקדון עומד על 5 חודשים; הבנק שבו הופקד הכסף בפיקדון הארוך ביותר הוא בנק ירושלים
ניצן כהן | 
יאיר אבידן, המפקח על הבנקים (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, shutterstock)
נראה שהציבור מתעשת ומזיז את הר השקלים שבשבונות העו"ש לפיקדונות השקליים. מבדיקה שנערכה בפיקוח על הבנקים עולה כי בחודש דצמבר הופקדו בפיקדונות הבנקאיים כ-30 מיליארד שקל וזה סכום ענק. 
נתון מעניין נוסף הוא משך הזמן בו הסכים הציבור ל"נעול" את הכסף בבנק. הנתונים, איך לומר מעניינים כשהממוצע לפיקדון בבנק עומד על כ-5 חודשים. המשמעות היא שזו נקודת האיזון בין פרק הזמן בו הבנק מוכן להתחייב לריבית משביעת רצון.
צריך לזכור שבחשבונות העו"ש הצטבר הר שקלים של יותר מ-500 מיליארד שקל שלא הייתה לו משמעות בתקופה של ריבית אפס, אבל כשהריבית עולה והבנקים מתחילים לשלם ריביות נאות, הרי שלא הגיוני להחזיק מזומן בעו"ש בזמן שפיקדון לזמן קצר בבנק נחשב למזומן והיום הוא גם נושא ריבית.
מאיפה הגיע המזומן לחשבונות הבנק? גם הנתון הזה מעניין כי רובו ככולו הגיע או ממימוש השקעות בשוק ההון או מימוש נכסים אחרים כמו דירה וכן הלאה. 
עוד עולה מבדיקת הפיקוח על הבנקים כי בנק ירושלים הוא הבנק בו הלקוחות מפקידים בפיקדונות למשך הזמן הארוך ביותר. פרק הזמן הממוצע להפקדה בבנק ירושלים עמד על שנה וחצי. הבנק השני במערכת בו הלקוחות ביקשו לקבע את הריבית לפרק הזמן הארוך ביותר הוא בנק וואן זירו, הבנק הדיגיטלי של אמנון שעשוע והבנק השלישי הוא מזרחי טפחות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה