השוק

ביל גייטס מוטרד מהדבר הכי מוזר ששמענו אי פעם

הקרן של מייסד מיקרוסופט, מייסד אמזון, מייסד עליבבא ומייקל בלומברג משקיעה מיליוני דולרים בחברה שטוענת שהיא מסוגלת לעצור את שינוי האקלים בדרך מוזרה במיוחד
יאיר מור |  1
ביל גייטס (צילום Frederic Legrand-COMEO/shutterstock)
סטארטאפ טכנולוגיית האקלים Rumin8 הודיע היום (שני) על השלמת סבב גיוס בגובה 12 מיליון דולר למטרת ניסויים מסחריים בטכנולוגיה שפיתח.
איזו מין טכנולוגיה הקשורה לאקלים החברה הזו, הממוקמת בפרת', בירת מערב אוסטרליה, פיתחה? ובכן, שום דבר שיביא אלינו סוף סוף את החורף המיוחד. במקום זה, היא פיתחה תוסף תזונה לפרות.
פרות, כידוע, פולטות לא מעט מתאן – גז חסר צבע וריח, אך דליק מאוד, המהווה את המרכיב המרכזי במה שמכונה 'גז טבעי' אחד מגזי החממה המרכזיים, ש'תרומתו' לאפקט החממה בטווח של 20 שנה גבוהה פי 84 מזו של פד"ח. והן לא לבד – רוב הבהמות מעלות הגרה פולטות את הגז הזה בשלל דרכים: הדרך המרכזית היא גיהוקים (גרעפסים), אך גם הפחות וצואה שנקברה באדמה ונרקבת בתנאי חוסר אוויר. ההערכה היא שבהמות אחראיות לשיעור דו-ספרתי מפליטת המתאן על כדור הארץ.
תוסף התזונה שפיתחה רומינייט, המבוסס על רכיב פעיל באצה מסוימת, מסוגל להפחית בעד 98% את פליטת המתאן בגיהוקים. הדבר מושך משקיעים כמו... ובכן – זבובים לצואת פרות. בסיבוב ההשקעה של החברה השתתפו קרן Breakthrough Energy Ventures של מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס, מייסד אמזון, ג'ף בזוס, מייסד עליבבא, ג'ק מא, ומייסד בלומברג, מייקל בלומברג; וקרן Harvest Road Group של אנדרו פורסט, האוסטרלי השני בשוויו (20 מיליארד דולר אמריקאי לפי פורבס).
עם זאת, ההמצאה הזו לא רק שאינה מסעירה באופן הופך קרביים – אלא גם לא חדשה כלל: מדענים בגרמניה הכריזו כבר לפני 15.5 שנה (!) על פיתוח גלולה זהה להפחתת הגרעפסים של בהמות. במלים אחרות: גייטס ובזוס משקיעים בטכנולוגיה שכבר עוכלה וכעת מעלה גרה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ועוד מעט נראה הפגנות לטובת עניין גרעפסים של פרות
    אהרון 01/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וזה יכנס לתכנית הלימודים מגיל 3-12 לטיפשות אין גבולות וגם לרשעות. אחרי שנהיה מומחה לפנדמיה היצור הזה מתכנן לחסל את החקלאות הפרטית ולהשתלט על האדמות ואמצעי הייצור.
    סגור