השוק

העסקה הגדולה בהיסטוריה תבוטל? מיקרוסופט נכנעת לרשויות

ענקית התוכנה תיקנה את התשובה שלה לתביעה הדורשת לעצור את רכישת הענק שלה, והוסיפה מעין התנצלות על התשובה התקיפה שלה לרשויות. האם מדובר בניסיון לרכך אותן, או בסימן ראשון של כניעה בדרך לביטול העסקה?
יאיר מור | 
מיקרוסופט בוערת (צילום Magma Images)
מיקרוסופט הגישה ביום חמישי גרסה מעודכנת של התשובה שלה לנציבות הסחר הפדרלית בארה"ב (FTC) בנוגע לרכישת אקטיויז'ן, והשמיטה ממנה טענות שהופיעו בתשובה המקורית.
הטענות המדוברות היו חמישה סעיפים שערערו על עצם העובדה שבית הדין המנהלתי של הנציבות דן בעסקה שנחתמה לפני שנה בין מיקרוסופט לאקטיויז'ן, בסכום הגבוה בהיסטוריה של ההיי-טק – כ-69 מיליארד דולר. מיקרוסופט טענה בכתב ההגנה המקורי כי ההליך בבית הדין המנהלתי עומד בניגוד לחוקה האמריקאית ולתיקון החמישי שלה – הפרדת הרשויות והזכות להליך הוגן.
דובר החברה, דייויד קאדי, מסר לאתר אקסיוס כי "ל-FTC תפקיד חשוב בהגנה על התחרות והצרכנים, ועידכנו במהירות את התגובה שלנו כדי להשמיט אמירות שרמזו אחרת על בסיס החוקה. תחילה הנחנו את כל הטיעונים האפשריים על השולחן, והיינו צריכים להשמיט את אלה לפני שהגשנו (את כתב ההגנה). אנו מעריכים את המשוב אודות הטענות הללו, ומקיימים קשר ישיר עם אלה שהביעו דאגה כדי להבהיר את עמדתנו".
גם אקטיויז'ן הגישה במקביל תיקון זהה לתשובה שלה לאותה תביעה ממשלתית. שתי החברות עדיין טוענות שהעסקה אינה פוגעת בתחרות בתחום המשחקים, שכן מדובר בתחום שיש בו כוחות רבים, ואפילו לאחר הרכישה שניים מהם עדיין יהיו גדולים יותר מהחברה הממוזגת – סוני ונינטנדו.
אגב, אותן טענות שהעלו שתי החברות ואז התחרטו עליהן אכן נידונות בימים אלה בבית המשפט העליון של ארה"ב, בתביעה שהגישה חברה אחרת – כך שלא מדובר בטענות שהומצאו יש מאין.
בינתיים, נראה שסיכויי העסקה לצאת לפועל לא יעלו בעקבות ריכוך התשובות של שתי החברות לנציבות. האחרונה קבעה מועד מתוכנן למשפט בנידון לחודש אוגוסט – במקרה (או שלא) החודש אחרי המועד האחרון להשלמת העסקה. כלומר: הרשות מתכננת בכוונה למשוך את הדיונים על אישור העסקה עד שהיא תפוג ממילא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה