השוק

ב-UBS מורידים המלצה ומחיר יעד למיקרוסופט; המניה מאבדת גובה

ב-UBS מורידים את ההמלצה של מיקרוסופט ל"נייטרלי" בהשוואה להמלצה הקודמת שעמדה על "קניה"; ב-UBS מורידים גם את מחיר היעד של המניה מתוך חשש שהמיתון אליו גולשת הכלכלה העולמית יפגע במכירות ה-OfficeE וה-Azure
ניצן כהן | 
מיקרוסופט (צילום shutterstock, vecteezy)
בנק ההשקעות השוויצרי UBS מוריד את ההמלצה של מניית מיקרוסופט ל"נייטרלי" תוטך שהוא מוריד גם את מחיר היעד ל-250 דולר וזאת בעוד מחיר המניה היום בניו יורק עומד על 239 דולר. צריך לציין כי ההמלצה הקודמת של UBS למיקרוסופט עמדה על "קניה" ומחיר היעד דיבר על 300 דולר. בתגובה להורדת ההמלצה יורדת מניית מיקרוסופט לפני תחילת המסחר בניו יורק בכ-2%.
שניט הנימוקים המרכזיים של UBS להורדת ההמלצה ומחיר היעד של מיקרוסופט נמצאים בחולשה של הכלכלה העולמית או בהגדרה פחות מכובסת - המיתון הקרב ובא. הנחת העבודה של UBS היא שהכלכלה העולמית הולכת למיתון ומכאן ששני השירותים העסקיים הפופולריים של מיקרוסופט: ה-Office וה-Azure יפגעו. או נכון יותר הצמיחה בביקושים לשני המוצרים האלה יפגעו.

נתון מעניין הוא שב-UBS מעריכים שהביקושים לשני המוצרים המרכזיים האלה של מיקרוסופט יפגעו מעבר לחולשה הכלכלית העולמית וזאת בשל העובדה שהקניבליזציה בתחום התוכנות לעסקים הולכת ועולה מדרגה מה שיגרום לשחקנים אחרים לנגוס חלקים (אם כי קטנים) מנתח השוק של שני המוצרים האלה של החברה וכשלזה מוסיפים את החולשה הכלכלית הצפוייה, הרי שכדאי להיזהר בכל הנוגע לחישפה למניה.
מיקרוסופט עברה בשנים האחרונות תהליך ניהולי מעניין. החברה שסבלה מהזדקנות של המוצרים שלה שינתה פניה וחזרה להיות שחקנים משמעותית בכל הנוגע לתוכנות המשרדיות הבסיסיות תוך שהיא נוגסת בנחי שוק משמעותציים בכל הנוגע לסביבת הענן עם ה-Azure.
התהליך הזה שעבר על מיקרוסופט לא רק שעצר את ההידרדרות שלה אלא גם הביא אותה לשנים מצויינות שמכפות מצויין על היעדר הנוכחות של החברה בעולמות הסלולר. אבל כנראה, ולפחותלפי-UBS, סוף החגיגה הזו מתקרב והחברה תהיה חייבת להמציא את עצמה בעולמות נוספים כמו עולמות המטאוורס שם יש לחברה פעילות לא רעה בכלל אבל החשש הגדול הוא שככל שהכלכלה העולמית באמת תגלוש למיתון, הרי שגם ההשקעות בעולמות המטאוורס יתעכבו וכך גם המעבר של העולם ל"עולם החדש" יתעכב וזה לא טוב לענקיות הטק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה