השוק

טסלה שברה בשבוע שעבר את רמת ה-125 דולר; השורטיסטים חוגגים

טסלה שברה ביום חמישי האחרון את הרמה הפסיכולוגית של 125 דולר והיא תחת לחץ מכירות; השורטיסטים הרוויחו מאז שאילון מאסק התחיל את תהליך רכישת טוויטר - 14 מיליארד דולר
ניצן כהן |  1
טסלה (צילום vecteezy, יוטיוב/ tesla)
אחת המניות החביבות על השורטיסטים בוול סטריט היא טסלה (סימול:TSLA) כשמאז שאילון מאסק התחיל את תהליך רכישת טוויטר הם הרוויחו על הפוזיציה לא פחות מ-14 מיליארד דולר. כך לפי חישוב שעשו בכלי התקשורת הכלכלית בארה"ב.
מאסק התחיל את תהליך רכישת טוויטר בתחילת השנה כשהמניה הייתה במחיר של 361 דולר אבל אז היה ברור שאילון מאסק לא יכול להכניס 44 מיליארד דולר במזומן להשלים את הרכישה. הוא ניסה לסגת וגילה שהוא עלול למצוא את עצמו משלם סכומים משמעותיים הרבה יותר מה-44 מיליארד דולר בהליך משפטי.

מכאן התחיל כדור שלג להתגלגל במורד ההר והמניה צללה מרמה של 361 דולר לרמה של 303 דולר בספטמבר עד שביום חמישי ריסקה את הרמה הפסיכולוגית של ה-125 דולר, רמה שלא ביקרה בה מאז שנת 2020.
הסיבה לירידות במניה, מעבר לאווירת השלילית בשווקים, היא העובדה שברור שככל שאילון מאסק צריך מזומנים הרי שהוא יצטייד בהם באמצעות מכירת מניות טסלה ומכאן נפתחה פוזיציית השורט המשמעותית בנייר ומכאן ם הרווחים הגדולים של השורטיסטים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא ברור
    שסק 12/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבלמשלא פרסמת את הכתבה בתחילת השנה היינו חוגגים עליה גם עם שורט... חכמה בדיעבדנולרשום שזה היה מהלך ברור...(שברור שככל שאילון מאסק צריך מזומנים הרי שהוא יצטייד בהם באמצעות מכירת מניות טסלה ומכאן נפתחה פוזיציית השורט המשמעותית בנייר ומכאן ם הרווחים הגדולים של השורטיסטים.)
    סגור