השוק

הפיקוח על הביטוח מונע מאקירוב לרכוש את כלל בכסף ציבורי

במכתב ששלחה רשות שוק ההון והביטוח וקיבל ביטוי בהודעת בורסה מתאימה מתברר כי עמדתה של הרשות היא כי אקירוב, ככל שירצה להמשיך בהשתלטות העוינת על כלל ביטוח, יאלץ לעשות זאת בכספו ולא בכסף ציבורי
ניצן כהן | 
אלפרד אקירוב (צילום יוטיוב/ איגוד החברות הציבוריות, וידאו הד)
הפיקוח על שוק ההון והביטוח גילה את עמדתו על כוונת ההשתלטות העוינת של איש העסקים אלפרד אקירוב על כלל ביטוח. הפיקוח הודיע לאקירוב במכתב שקיבל ביטוי בהודעת בורסה כי לא יתיר לאקירוב לרכוש את כלל ביטוח בכסף ציבורי ואם יחליט בכל זאת להמשיך בתהליך הרי שיאלץ לעשות זאת באמצעות כספו הפרטי.
במכתב חריף שנשלח מהפיקוח לאלרוב עולה עוד כי אין בכוונתם לסטות ולו מילימטר אחד מהוראות חוק הריכוזיות ולכן ובהינתן נתונים שהתקבלו מכלל אחזקות (החברה האם של כלל ביטוח) וכן ממקורות נוספים, עולה כי קיימת חריגה של 163 מיליון שקל מהמקסימום שיכולה אלרוב להיחשף אליו.

עוד התייחסו בפיקוח לטענות שונות ומשונות שהעלה אקירוב ואחרי נגד עסקת כלל-MAX כשעיקר הטענות על התנהלות לא תקינה לכאורה של האורגנים המוסמכים בכלל לדון ולאשר או לדחות את העסקה. המפקח ביקש הבהרות מאלרוב ואקירוב שבסך הכל חזרו על טענתם שלשיטתם העסקה מסוכת לכלל ביטוח ולבעלי המניות שלה מבלי לחדש דבר.
כאן המקום לציין כי עם קבלת ההחלטה של הפיקוח על שוק ההון והביטוח לגבי אלרוב הרי שהוא מיישר קו עם רשות ניירות ערך שאף היא מתנגדת לרכישת השליטה בכלל ביטוח על ידי אקירוב בכל צורה שהיא. כעת משהפיקוח על הביטוח ורשות ניירות ערך גילו את דעתם על הנושא הרי שנותר לרגולציה לאשר או לדחות את אישור עסקת כלל-MAX ולקוות שבכך תשוכלל התחרות בשוק האשראי הצרכני הישראלי וכן הלאה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה