השוק

רמי לוי וטיב טעם ינצחו תביעה ייצוגית? התובע הסתבך בענק

שיטת 'המצליח' של התביעות הייצוגיות תגיע לסיומה? בית המשפט חייב את התובע בייצוגית בגובה 1.5 מיליארד שקל נגד שתי רשתות הסופרמרקטים ורשתות נוספות להפקיד 100 אלף שקל ערבות
מערכת ice |  5
רמי לוי שיווק השקמה (צילום יחצ)
שיטת מצליח תפסק? אזרח שממתין לאישור תביעה ייצוגית המוערכת בגובה של יותר ממיליארד וחצי שקלים נגד רשתות מזון, כולל רמי לוי וטיב טעם, יאלץ להעמיד ערבות בגובה 100 אלף שקל להבטחת הוצאות החברות שנתבעו. זו החלטה תקדימית של בית המשפט שמנסה למנוע מצב של אי הבטחת הוצאות החברות הנתבעות.
יש לציין כי אותה הבקשה לייצוגית נשלחה בשנת 2020 נגד חמש רשתות מזון, כולל שתי החברות הגדולות ונטען כי בעת הזמנת מוצרים שקילים באמצעות אתר האינטרנט או באפליקציות ייעודיות של החברות, המשקל בפועל עולה על זה שביקש המזמין ועל כן שילם לכאורה יותר.

בעקבות התביעה, הרשתות דרשו לחייב את התובע בהעמדת ערבות לטובת התביעה, משמעותה, שאם הבקשה תידחה ובית המשפט ישית על המבקש לשלם את הוצאות המשפט של הרשתות, טיב טעם ורשת רמי לוי ביקשו להבטיח את סכום ההוצאות על ידי חיוב המבקש בהפקדת ערובה להוצאותיהן. "הרשתות טענו כי סיכויי הבקשה לאישור דלים כי המבקש התנהל בצורה לא ראויה וכי מצבו הכלכלי של רעוע, כביכול".
השופטת לימור ביבי קבעה: "כתנאי להמשך ההליך יפקיד המבקש ערובה לתשלום הוצאות המשיבה בסך של 100 אלף שקל, וזאת בעירבון כספי". עוד ציינה כי "בקביעת סכום הערובה, הנני מוצאת להביא לידי ביטוי את העובדה שבבקשה חמש משיבות (חמש רשתות מזון-ל.ד) וסכום התביעה הוערך על ידי המבקש במיליארד וחצי שקל".
עוד השופטת הסבירה: "ברי כי ככל שבקשתו של המבקש תידחה, יעמדו ההוצאות בהתאם על עשרות אם לא מאות אלפי שקלים", וכי "השיקול הנסב על מצבו הכלכלי של המבקש, נוטה באופן מובהק לחובתו".
עוה"ד סיטון - זלקינד וזיו שייצגו בהליך את רמי לוי וטיב טעם מסרו: "יש לברך על החלטה חשובה זו המהווה תמרור אזהרה כלפי תובעים ייצוגיים המגישים תביעות אסטרונומיות בשיטת 'מצליח' כנגד חברות ציבוריות, מבלי כל כוונה לשאת בהוצאות ההליך במידה שתביעתם תיכשל. יש לקוות שבתי משפט נוספים ילכו בדרך זו".
עו"ד רועי בכר, ממשרד עו"ד יהודה בכר ושות', בא כוח המבקש מסר בתגובה: "המדובר בהחלטה חריגה של בית המשפט, אשר יש בה לצערנו כדי לפגוע בזכות הגישה של האזרח הפשוט לערכאות משפטיות ולמעשה חוסמת את זכותו של תובע לקבל את יומו בבית המשפט מבלי להיתקל במכשולים כלכליים. גם סיכויי ההליך אינם קלושים נוכח החלטות מקבילות של בתי משפט בהליכים דומים ועמדת היועמ״ש במסגרתם. בימים הקרובים יאלץ התובע הייצוגי להגיש, באמצעות משרדנו, בקשת רשות ערעור על ההחלטה השגויה לבית המשפט העליון".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    תביעה קנטרנית.
    רמי 01/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כשאני קןנה שניצלים מחנות הבשר הקבועה שלי, אני תמיד מבקש 1.2 קילו כח רק כך אקבל את הקילו וחצי שאני באמת צריך.
    סגור
  • 3.
    איך ניתן להוכיח את זה?
    PAN 12/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלא מיקרי אלה שיטתי?
    סגור
  • 2.
    נו אז
    יוסף צביאלי 12/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הבעיה לעזור לבחור?
    סגור
  • 1.
    מעניין אם התובע האמיתי כאן הוא העו"ד (ל"ת)
    בני 12/2022/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • מה חשבת ?
    בבר 01/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברור
    סגור