השוק

בנק ישראל חושף: כמה כסף הפסדתם ברבעון השלישי?

תיק החסכונות הפיננסיים של הציבור הפסיד 11 מיליארד שקל ברבעון השלישי של השנה בגלל הירידות בבורסות; עיקר ההפסדים נגרמו ברכיב האג"ח שבתיק ההשקעות
ניצן כהן | 
ירידות בבורסה (צילום shutterstock)
הציבור הישראלי איבד 11 מיליארד שקל בשל הירידות בבורסות. אובדן הכסף כשיעור מתיק החסכונות אינו גבוה ועומד על 0.23% שהם כאמור 11 מיליארד שקל. מנתוני בנק ישראל עולה כי היקף החסכונות הפיננסיים של הציבור הישראל הסתכם ברבעון השלישי של השנה ב-4.82 טריליון שקל.
מניתוח שערכו בבנק ישראל עולה כי הירידה בשווי התיק ברבעון השלישי נבעה בעיקר מירידה בתיק האג"ח הממשלתיות הסחירות וביתרת ההשקעות בחו"ל (ירידה של 3%), על רקע ירידות מחירים במדדי האג"ח בארץ וירידות במדדי המניות בחו"ל.

יתרת התיק המנוהל בידי המשקיעים המוסדיים ירדה ברבעון השלישי בכ-23 מיליארדי שקל (ירידה של 1%) ועמדה בסופו על כ-2.25 טריליון שקל. שיעורי החשיפה של הגופים המוסדיים לנכסים בחו"ל ובמט"ח ירדו במהלך הרבעון בכ-1.1% ובכ-0.7% ועמדו בסופו על וכ-36% כ-14.5% בהתאמה.
היקף התיק המנוהל באמצעות קרנות נאמנות בארץ עלה במהלך הרבעון השלישי בכ-4 מיליארד שקל (1.1%) והגיע לרמה של כ-362 מיליארדי שקל. נרשמו צבירות בעיקר בקרנות הכספיות השקליות. 
צריך לזכור שבסופו של יום האינפלציה המשתוללת בעולם ותוואי הריבית העולה מביא לתהליך של עליית תשואות שמשמעותן הפסדי הון למשקיעים וכך למעשה שווי החסכונות של הציבור מאבד גובה והסכנה הגדולה ששחיקה משמעותית של תיק ההשקעות של הציבור תביא לדפנסיבה שלו ואז הוא יצמצם את הצריכה שתביא מיתון
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה