השוק

מכה לכצמן, רוזן וטוכמאייר: מעלות מורידה את הדירוג של ג'י.סי.טי

שבוע בלבד לאחר שחיים כצמן הודיע על כוונתו לממש נכסים נוספים שאינם בליבת עסקי ג'י.סי.טי, מורידה חברת דירוג האשראי מעלות את דירוג האג"ח של החברה תוך שהיא מציינת כי אופק הדירוג  - גם הוא שלילי
ניצן כהן | 
חיים כצמן (צילום פלאש 90, יחצ גזית גלוב)
מכה לאיש העסקים חיים כצמן ולשותפיו ברק רוזן ואסי טוכמאייר. חברת דירוג האשראי מעלות מורידה היום את דירוג האג"ח של ג'י.סי.טי תוך שהיא מציינת כי גם אופק הדירוג של החברה - שלילי. כצפוי, ירידות שערים נרשמות באגרות החוב של החברה כשהתשואות שם דו-ספרתיות ומגיעות אף ליותר מ-16%.
בנימוקי הורדת הדירוג כותבים במעלות כי "הורדת הדירוג נובעת מהיחלשות הפרופיל הפיננסי של החברה המתבטא ביחס חוב נטו ל- CAP נטו של כ-71% (סולו מורחב) בהשוואה ליחס של כ- 64% טרם עסקת G Europe. יחס הכיסוי חוב נטו ל- FFO איטיים מאוד וצפויים להיוותר מעל 50 שנים בטווח הקצר-בינוני, והינם חלשים לרמת הדירוג הנוכחית.

"השחיקה ביחס האיתנות נבעה בעיקר מעלייה בחוב הפיננסי לצורך רכישת מניות המיעוט ב-G Europe  ומשחיקת ההון בגין היחלשות מטבעות הפעילות למול השקל. לחברה תכנית מימושים משמעותית אשר במידה בה תצא לפועל, צפויה להוריד את המינוף, בהתאם להערכת מידרוג לטווח של 68%-72%, בהתאם להיקף ולקצב תכנית המימושים וכתלות גם בהיקף חלוקת הדיבידנדים בידי החברה. להערכתנו מימושים בהיקף משמעותי עלולים להימשך פרק זמן ארוך מהצפוי ובחברה קיים סיכון של מינוף גבוה לאורך זמן".
עוד כותבים במעלות כי "פעילות החברה בארה"ב, באירופה ובישראל, בתחום הנדל"ן המניב המסחרי במדינות בעלות דירוגי אשראי גבוהים, מאופיינת בסביבה כלכלית חזקה ויציבה לאורך זמן. העלאות הריבית בשנה האחרונה ברקע נתוני אינפלציה גבוהים הובילה לתנודתיות בשווקי ההון ולאי וודאות כלכלית אשר יוצרת לחצים על שוויים של נכסי נדל"ן בעת הזו ובטווח הבינוני. סביבה זו מעיבה על תכניות החברה למכירת נכסים בהיקף נרחב.
"סביבת הפעילות מושפעת לשלילה מפעילות החברה בברזיל אשר מאופיינת בתנאים מאקרו כלכליים חלשים. להערכת מידרוג, הפעילות בברזיל חושפת את החברה לשחיקת הונה העצמי כתוצאה מהתנודתיות בשער הריאל הברזילאי.
"פרופיל עסקי חזק ומבוסס, עם היקף מאזן (סולו מורחב) של כ- 26 מיליארד שקל ותיק נכסים איכותי ומבוזר. נכסי החברה נפרשים על פני 5 טריטוריות עיקריות הכוללות את ישראל, מזרח ומרכז אירופה, צפון אירופה, ברזיל וארה"ב. נכסי הבסיס של החברה מאופיינים כמרכזים מסחריים מבוססי שירותים, מעוגני סופרמרקטים, המשרתים צרכים יומיים בסיסיים של קהל היעד. נכסי החברה שומרים על שיעורי תפוסה גבוהים לאורך שנים, וליום 30.09.2022 שיעור התפוסה בנכסי החברה עומדים בטווח 91.8%-98%.
"גמישותה הפיננסית של החברה בולטת לטובה לרמת הדירוג. לחברה ביחד עם חברות בנות בבעלות מלאה נכסים פנויים משעבוד בסך של כ- 9.4 מיליארד שקל המהווים כ- 36% מסך מאזן סולו מורחב. מידרוג מעריכה כי שיעור הנכסים הפנויים משעבוד צפוי לקטון עם התקדמות המימוש בנכסים ונטילת חוב מובטח בנכסים. גמישות זו מפצה במידת מה על היחלשות בנגישות החברה למחזר חוב סחיר בלתי מובטח בשוק ההון הישראלי, לאור המרווחים הגבוהים".
באשר לנזילות החברה כותבים במדרוג כי היא נשענת על יתרות נזילות ומסגרות אשראי בהיקף משמעותי. לחברה (סולו מורחב) יתרות מזומן, פקדונות ותיק ני"ע בסך כ- 1.4 מיליארד שקל וכן מסגרות אשראי לא מנוצלות בסך כ- 1 מיליארד שקל.
בתרחיש הבסיס של מידרוג, המניח בין היתר, מימוש נכסים בהיקף מתון יחסית, וללא מיחזור התחייבויות, יתרות הנזילות של החברה צפויות להישחק באופן שיחס המקורות הנזילים (כולל מסגרות אשראי חתומות ובלתי מנוצלות) לפרעונות חוב לא בכיר שנתיים קדימה צפוי להישחק לרמה של 80%-90% בהשוואה לכ- 110% בסוף הרבעון השלישי כתלות גם בהיקף חלוקת הדיבידנדים.
תרחיש הבסיס של מידרוג לשנים 2022-2023 כולל, בין היתר, סיווג אג"ח היברידי בהיקף של כ-340 מיליון אירו כ-50% חוב ו-50% הון עצמי, מימוש נכסים בידי החברה לצורך הורדת מינוף, השקעה בנכסים המצויים בפיתוח, ללא הנחה לרכישת נכסים חדשים, פירעונות שוטפים של אג"ח מתוך היתרות הנזילות, תמורת מימוש נכסים וכן נטילת חוב מובטח. להערכת מידרוג, קיימת אי וודאות גבוהה מבעבר לגבי היקף חלוקת הדיבידנדים מהחברה ומידרוג הביאה בחשבון תרחישים שונים לגבי זאת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה