השוק

עסקת כלל-MAX: בוטלה תביעה שהייתה אמורה לסייע לאקירוב

בתחילת השנה יצאה כלל ביטוח להנפקה כחלק מההיערכות לרכישת MAX; אקירוב טען שלא היה בה צורך ומכאן הוגשה תביעה נגד כלל - תביעה שבוטלה היום
ניצן כהן |  1
אלפרד אקירוב (צילום יוטיוב/ איגוד החברות הציבוריות, וידאו הד)
אחת הטענות המרכזיות של איש העסקים אלפרד אקירוב נגד ההיערכות למימוש עסקת כלל MAX נוגעת להנפקה שבוצעה בתחילת השנה.
כחלק מההיערכות למימוש העסקה גייסה כלל כסף. הגיוס חייב את אקירוב להזרים כסף כדי לא להידלל וכאן הוא טען שלא היה צורך בהנפקה ובכל מקרה היה מוכן להזרים לחברה כסף נגד הקצאת מניות וכן הלאה.
אחד מבעלי המניות של כלל הרים את הכפפה והגיש בקשה לתביעה נגזרת נגד בכירי כלל ביטוח בטענה שההצעה של אקירוב הייתה טובה מהאופציה שנבחרה וכאן כשדאי להתעכב רגע על הדברים.
טענות מהסוג הזה הן טענות מסוכנות. לדירקטוריון וההנהלה של כלל ביטוח (ובכלל של כל חברה) יש מרחב שיקול דעת כל עוד ההחלטה מתקבלת בהתאם לכללי המנהל התקין או הממשל התאגידי הנכונים.
הבקשה לנגזרת שהוגשה נגד כלל ביטוח נכנסת עמוק למתחם שיקול הדעת של ההנהלה ולכן התובע שקיבל את התשובה של כלל לתביעה החליט למשוך אך תביעתו וזה מסלק טענה משמעותית של אקירוב מהדרך למימוש העסקה.
מכלל ביטוח נמסר בתגובה: ״בקשת ההסתלקות עליה אנו מדווחים היום, הנה כתוצאה מתשובתה המנומקת של כלל ביטוח ופיננסים כי החלטת דירקטוריון כלל החזקות שלא להשהות את הליך ההנפקה שבוצעה בינואר 2022, הייתה החלטה עסקית ראויה שהתקבלה באופן תקין ובמיוחד נוכח העובדה כי הצעת אלרוב הייתה חסרת היתכנות משפטית ורגולטורית, שכן הייתה מותנית בכך שאלרוב תקבל היתר שליטה בחברה מאת הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון, מה שבפועל לא התממש.
לאחר עיון בתשובת כלל ביטוח ופיננסים, לרבות הפרוטוקולים של דירקטוריון החברה, הגיע המבקש למסקנה שלא יעלה בידו לצלוח את בקשתו וביקש להסתלק ממנה.
נזכיר, כי הרקע להגשת הבקשה, הוא פרסומים בהם התבטא מר אלפרד אקירוב בקשר להנפקת מניות של כלל, בהם ניסה, שוב, להפעיל לחץ לא ענייני ובלתי ראוי על החברה, כשטען שכלל יכלה לקבל ממנו את הסכום הנדרש בתנאים טובים יותר מאלה שקיבלה, וזאת על בסיס הנחתו, השגויה, כי יקבל היתר שליטה בחברה״.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גדול על כלל
    יואב 12/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    השווי שוק של ככל ביטוח עומד על כ-5.5 מיליארד שח. רכישת חברה בסדר גודל של 2.4 מיליארד שח מתאים לחברה בעלת שווי שוק של לפחות 20 מיליארד שח. משמעות הדבר: העסקה גדולה על כלל ביטוח. לא ברור למה הנהלה מתעקשת לרכוש את החברה. יש לזכור שבפרק זמן זה חטפו מניות ישראכרט ירידות של עשרות אחוזים. זה לא נעלם מעיני ההנהלה.גם להתנגדות נחרצת של כל בעלי המניות ( למעט נגועים). אנחנו כנראה בעידן של טרום משיח. תקופה בה החוצפה תשגה. כל הדברים התמהים קורים.
    סגור