השוק

בנק מזרחי טפחות אופטימי: בקרוב צפויה העלאת שכר בישראל

לדברי יוני פנינג, השכר הנומינלי שומר על יציבות במהלך החודש, ומוסיף קרוב לאחוז במהלך הרבעון האחרון. מנגד, עליית האינפלציה מביאה לשחיקה שנתית של סביבת אחוז בשכר הריאלי, במהלך החודשים האחרונים. וגם: התיירות בישראל ומדד אמון הצרכנים
מערכת ice |  2
יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות (צילום עופר חגיוב, Magma Images)
על פי הסקירה השבועית של כלכלן מזרחי טפחות יוני פנינג, לקראת השבוע העתיר באירועים כלכליים, ניכרת יציבות יחסית בשוק, עם התפתחויות התואמות את המגמות האחרונות, כאשר לדבריו בארצות הברית, הנתונים מצביעים על המשך שחיקה איטית של חסכונות משקי הבית, המביאה לגידול בציפיות להסתברות התרחשותו של מיתון, ולעומקו, לכשזה יבוא ובישראל, נרשמת יציבות יחסית בסנטימנט הצרכני, לפחות זה המדווח ובשוק התעסוקה. 
פנינג תיאר כי השיפור במדד אמון הצרכנים המקומי נמשך בנובמבר, עם עלייה של 4 נקודות, בתוספת לשיפור של 2 נקודות באוקטובר. זה שם את המדד ברמה של 15-  נקודות – הגבוהה מאז מאי. באופן בולט, רוב השיפור החודש נבע מסעיף השינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה, בשנה הקרובה, אשר זינק ב-11 נקודות.

השפעת אירועי המכירות של נובמבר, כדוגמת Black Friday הם כמובן סעיף משפר סנטימנט חשוב, בהקשר זה. נציין בנוסף, כי על פי הלמ"ס ניכר שיפור במדד בקרב אלה שאינם מועסקים, בעוד הוא נשאר ללא שינוי בקרב המועסקים. כנ"ל, על פי הלמ"ס, נרשמה עלייה במדד במקרב חסרי תעודת בגרות, בעוד שלא ניכר שינוי של ממש בקרב בעלי תעודת בגרות או תעודה על תיכונית ובקרב בעלי תעודה אקדמית.
נתוני הלמ"ס, המבוססים על רישומי המוסד לביטוח לאומי מצביעים על גידול של 1.8% במספר משרות השכיר במדינה, במהלך עשרת החודשים הראשונים של השנה, ותוספת של 0.7% במהלך שלושת החודשים האחרונים. הנתונים נרשמים כמובן לאחר העלייה האחרונה בנתוני סקר האבטלה של הלמ"ס לאוקטובר, שהצביע גם על ירידה קלה בשיעור התעסוקה. 
מעבר לכמות המשרות המעודדת, הרכב המשרות מציג חולשה בעיקר בענפי האירוח והאוכל, המתאפיינים בשכר נמוך יותר. עליות ניכרות, מנגד, נרשמות בענפי הבריאות, עם תוספת של קרוב ל-30,000 משרות, במהלך החודשיים האחרונים. למרות ההאטה המסוימת ביצוא ההייטק בחודשים האחרונים, מספר המשרות בענף גדל בקרוב ל-5,000, במהלך שלושת החודשים האחרונים.
השכר הנומינלי שומר על יציבות במהלך החודש, ומוסיף קרוב לאחוז במהלך הרבעון האחרון. מנגד, עליית האינפלציה מביאה לשחיקה שנתית של סביבת אחוז בשכר הריאלי, במהלך החודשים האחרונים. מתוך זה, ניכרת שחיקה משמעותית בשכר הריאלי בענפים עתירי משרות ממשלתיות, בסביבת 6%-8%, במהלך השנה האחרונה. סביר, בהקשר זה, שנראה העלאות שכר לאחר הרכבת הממשלה החדשה. אבל אנחנו בספק אם יהיה בכך כדי להביא לגידול קריטי באינפלציה, בהתחשב ברמות השכר הנמוכות יחסית במגזר הציבורי.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מה באמת
    שי 12/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סיפרת לנו סיפור הנזל וגרטל שצפויה עלייה בשכרנו העלוב ועוד כול מיני פרושים למצב הכלכלי בשורה התחתונה איש יקר שהכול עלה ואנחנו מפחדים לעשות קניות אולי אתה לא מרגיש את זה בגלל מעמדך אבל תתעורר ותרד לעם
    סגור
  • 1.
    העלאה מיידית של קצבאות הזקנה ל-6,000 שח
    אזרח ותיק 12/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מוסדות המדינה ללא קשר לממשלה כזו או אחרת מצבם הכלכלי של הגימלאים בקרשים מצבם של אלה בשכר מינימום ברצפה , עד מתי?? עד מתי ?? העקר נבחרי העם המושחתים ונותני הדוגמא האישית כגון חכי׳ם , שרי ממשלה , שופטי ישראל ומשרות בכירות בשירות. מדינה יקבלו עד 15% תוספות שכר !!!! ואני שואל מה עם כל מסכני העם ששרתו בצבא ובנו את המדינה , להם לא מגיע ??? קדימה ההסתדרות תתעוררו להוציא לרחובות את המוני בית ישראל למחאה והפגנה נגד מדיניות הצבועה הדואגת לאינטרסים של נבחרי הציבור בלבד. מספיק ים זה ! מספיק עם זה ! קדימה לעשות מעשה ועכשיו !!!
    סגור