השוק

בנק לאומי: דו"ח התעסוקה האמריקאי אינו מעיד על חוזק

הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן ואסטרטג הריביות של הבנק, דודי רזניק מעריכים היום שלמרות דו"ח התעסוקה האמריקאי שפורסם בסוף השבוע, סקר משקי הבית מלמד על אובדן מקומות עבודה וזה, לטענתם, אינו מצביע על חוזקו של שוק העבודה האמריקאי
ניצן כהן | 
גיל בפמן הכלכלן הראשי של בנק לאומי (צילום אורן דאי, פלאש 90, Magma Images)
אחת השאלות הגדולות היא עד כמה חזק שוק העבודה האמריקאי, ככל שהשוק הזה יהיה חזק יותר, כך הריבית תוכל לעלות ולצנן את ההתפרצות האינפלציונית ולהפך. ביום שישי האחרון פורסם דו"ח התעסוקה שלימד על תוספת משרות אך למרות זאת המשקיעים שלחו את השווקים לעליות.
הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן, ואסטרטג הריביות של הבנק, דודי רזניק, מעריכים שלמרות תוספת המשרות עליהן הצביע דו"ח התעסוקה הרי שסקר משקי הבית מלמד על אובדן משרות ומכאן המסקנה היא ששוק העבודה האמריקאי אינו חזק כמו שחשבו קודם לכן.
"למרות תוספת המשרות שעלתה על הציפיות, דו"ח התעסוקה לחודש נובמבר בארה"ב איננו מעיד בהכרח על חוזקת שוק העבודה. זאת על רקע דו"ח התעסוקה על פי סקר משקי הבית שהצביע על ירידה של 138 אלף מקומות עבודה.
"החוסן היחסי של שוק העבודה, לפי דו"ח החברות – ה – NFP -- והתחדשות לחצי השכר, אינם משנים את ההערכה שהפד יאט את קצב ההידוק, עם עלייה קטנה יותר של 50 נקודות בסיס בריבית בהחלטה הקרובה. תומכים בכך גם דברי היו"ר פאוואל השבוע" אומרים רזניק ובפמן.
באשר לכלכלה הישראלית, הם אומרים כי על אף סביבת המאקרו המאתגרת, מדדי הפעילות של ענפי ההייטק בתחום השירותים ממשיכים להצביע על התרחבות מהירה יחסית. למרות מגמת התמתנות, קצב הצמיחה של הפדיון הכולל במשק גבוה ביחס למגמה.
קצב הרכישות בכרטיסי אשראי התייצב בחודשים האחרונים על רמה נמוכה ביחס למגמה טרום משבר הקורונה. נראה כי מדובר באינדיקטור משמעותי המלמד על ירידתה הצפויה של הצריכה הפרטית.
"מכלול הנתונים תומך בהעלאת ריבית נוספת של 50 נ"ב על ידי בנק ישראל בראשית חודש ינואר. בהמשך צפויה העלאה נוספת כך שהריבית צפויה להתייצב על 4% לאורך שנת 2023" הם מצינים.
באשר לכלכלה האירופאית, הם אומרי כי סביבת האינפלציה בגוש האירו האטה אולם נראה שהשיא עדין לפנינו. ה-ECB יעלה את הריבית ב-50 נקודות בסיס לפחות בדצמבר, ואולי אף ב - 75 נקודות בסיס. מעבר לכך, הריבית צפויה להגיע לרמה של 3% לפני שה-ECB יחל בסופו של דבר להוריד את הריבית במחצית השנייה של 2024.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה