השוק

מובילאיי מציגה את הדו"ח הראשון כחברה ציבורית – ומזנקת בבורסה

מובילאיי הציגה עליות מכובדות בהכנסות ובמכירות, אך גם בהפסדים, ברבעון הראשון שלה כחברה ציבורית הנסחרת בבורסה. עם זאת, התחזית שלה לרבעון הבא היתה הרבה מעל ציפיות האנליסטים, והקפיצה את המניה ב-3%
יאיר מור | 
אמנון שעשוע מנכ"ל מובילאיי (צילום ויקיפדיה)
מניית מובילאיי הישראלית בבורסת נאסד"ק האמריקאית מזנקת היום במסחר המוקדם בכ-3%, ומצמצמת כמעט לחלוטין את ההפסד שלה אתמול (3.2%), לאחר שהציגה את הדו"ח הרבעוני הראשון שלה מאז ההנפקה והיציאה מתחת כנפיה של ענקית השבבים אינטל.
הכנסות מובילאיי עלו בשלושת החודשים שהסתיימו ב-1 באוקטובר ב-38% לעומת השנה הקודמת, ל-450 מיליון דולר, ובכך עקפו מעט את תחזיות האנליסטים, שחזו בממוצע הכנסות של 447 מיליון דולר; הרווח הגולמי זינק ב-42% ל-217 מיליון דולר; שולי הרווח עלו באחוז, מ-47% ל-48%; אך ההפסדים גם הם עלו, כאשר התפעולי עמד על 25 מיליון לעומת 20 מיליון לפני שנה וההפסד הנקי כמעט הוכפל, מ-26 מיליון ב-2021 ל-45 מיליון השנה, המייצגים הפסד של 6 סנט למניה.
עם זאת, החברה הציגה תחזית מפתיעה לרבעון הנוכחי ולשנה כולה: הכנסות בסך של 537 מיליון דולר בממוצע ברבעון האחרון, לעומת תחזיות אנליסטים שעמדו על 483 מיליון דולר בממוצע בלבד; ורווח תפעולי (Non-GAAP) של 176.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי, והכנסות של 1.84 מיליארד ורווח תפעולי של 645 מיליון דולר בסיכום השנתי.
נשיא ומנכ"ל החברה, פרופ' אמנון שעשוע, אמר כי "ההנפקה הראשונית שלנו בבורסה, שהושלמה לאחרונה, היא ציון דרך אדיר עבור מובילאיי, ומגדילה את יכולתנו ליצור ערך עבור כל בעלי העניין. התקופה שלנו כחברת-בת של אינטל, הפועלת בגדול מתחת לרדאר, היתה מוצלחת מאוד. בנינו על עמדת ההובלה שלנו במערכות מתקדמות לסיוע לנהגים (ADAS), ובו-בזמן הפכנו למוצרים סדרת אריחי-טכנולוגיה מתקדמים התומכים בקו מוצרים המשתרע על פני מרחב מערכות הסיוע והרכבים האוטונומיים בכללותו". הוא הוסיף כי "הביצועים המצוינים שלנו ברבעון השלישי הם סימן מוקדם להצלחתה של האסטרטגיה שלנו".
החברה התגאתה בעליית המחיר הממוצע למערכת – מ-45.7 דולר לפני שנה ל-53 דולר כיום, בעיקר בזכות תחילת שילוב טכנולוגיות מתקדמות יותר במערכות שהיא משווקת, כמו גם בהזמנות של 54 מיליון מערכות עד 2030 ברבעון השלישי, לעומת מכירות בפועל של 24 מיליון מערכות מתחילת השנה עד סוף הרבעון. היא ציינה כי לאחרונה חתמה על חוזה מול Geely הסינית (בעלת וולוו ומותגים נוספים), ששלושה מותגים נוספים שלה יגיעו עם מערכת ה-SuperVision של מובילאיי, לאחר שבשנה האחרונה נמכרו יותר מ-50,000 יחידות מרכב היוקרה שלה, Zeekr 001, הכולל את המערכת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה