השוק

בנק ישראל מתחרה בבנקים: זו האופציה שתחליף את הפיקדונות

בנק ישראל הודיע כי הנפקות המק"מ בזמן הקרוב ועד הודעה חדשה, יבוצעו פעמיים בחודש, זאת בהשוואה להנפקה אחת בחודש עד כה
מערכת ice |  5
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון (צילום פלאש 90/ נועם רבקין פנטון, Magma Images)
על רקע היקפי הביקושים הגבוהים לרכישת מק"מ במכרזי בנק ישראל בתקופה האחרונה, הנפקות המק"מ בזמן הקרוב ועד הודעה חדשה, יבוצעו פעמיים בחודש, זאת בהשוואה להנפקה אחת בחודש עד כה.
הודעה מפורטת תפורסם, כפי שנהוג בהנפקה החודשית, ביום חמישי שלפני מועד ההנפקה. ההודעה תכלול את מועד ההנפקה, פרטי הסדרות המונפקות וההיקפים המוצעים במכרז.
 
שינוי זה בתדירות ההנפקות ייכנס לתוקף החל מהשבוע הבא: ביום שלישי ה-29/11/22 בנק ישראל יבצע מכרז מק"מ בנוסף למכרז שבוצע בתחילת נובמבר - במסגרתו ימכור בנק ישראל 6 מיליארד שקל מסדרת המק"מ הנפרעת בפברואר 2023 ו-4 מיליארד שקל בסדרת המק"מ שנפרעת בנובמבר 2023. בנק ישראל הסביר כי ההודעה תפורסם באתר בנק ישראל, במערכת ההנפקות של בנק ישראל, בבלומברג וברויטרס
עד כה, בתחילת כל חודש הנפיק בנק ישראל סדרה חדשה של מק"ם לטווח של שנה ולטווח של שלושה חודשים. הנפקת המק"ם מבוצעת בדרך של מכרז מחיר מפלה. הערך הנקוב לפדיון של המק"ם הוא 100 אג' (1 שקל) והוא מונפק ונסחר בניכיון, כלומר במחיר נמוך או שווה לערכו הנקוב. המק"ם אינו מחלק ריבית. בדרך כלל סכום ההנפקה לסדרות לשנה הם 10 מיליארד ש"ח ולשלושה חודשים 3 מיליארד ש"ח והם מפורסמים מראש לציבור.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    קנו ביטקוין ותאכסנו בארנק
    Satushi 11/2022/26
    הגב לתגובה זו
    2 4
    קנו ביטקוין זה הרווח הכי טוב שיקם
    סגור
  • קנית ביטקוין, אבל לא תיזכה למכור.
    קונים בלבד 11/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מטבעות קריפטו הם הונאה. אין התחייבות ממשית למכור אותם בבוא עת במחיר הגון, יותר סביר שהמטבעות שלך יגנבו בדרך זו או אחרת על ידי היזמים הנוכלים.
    סגור
  • 1.
    רמת גן
    עומר 11/2022/26
    הגב לתגובה זו
    10 1
    מה זה מק"מ? מה ראשי התיבות? איך זה עובד? למה בעצם זה מהווה תחרות? על איזה קהל? מה החידוש? למה עכשיו? מה האינטרס? כתבה חסרה, ללא תוכן, כמעט מבזק
    סגור
  • בכיין
    ישראלי 11/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום לשאול שאלות ולבוא בטענות תרשום בגוגל את המושגים ותדע.
    סגור
  • רוב הפקדונות הבנקאיים היום מפסידים
    פקדונות בנקאיים 11/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההפסדים מוסווים על ידי כך שרוב המפקידים לא מבינים מה זה אחוזים. הפקדונות ללא הצמדה וצפוי שהשחיקה האינפלציונית תהיה גבוה מהתשואה הנומילית באחוזים. למשל: אם האינפלציה היא 3 אחוז והתשואה הנומינלית( לאחר ניכוי מיסים ותשלום דמי הפקדה ש התשואה הנומינלית נמוכה מהשחיקה האינפלציונית. במקום הפקדות חארטא בבנק יש אופציה לקנות בבורסה איגרות חוב מסחריות, אבל גם שם יש חשש לנוכלויות.
    סגור