כסף וצרכנות
מנכ"ל טרנזילה: "בחול המועד ישראלים מגהצים בשיעור של 200%"
חג פסח יחול בעוד מספר ימים, עד אז הרכישות של הישראלים רק הולכים וגוברים. בריאיון עם גדי בלנדר, מנכ"ל טרנזילה, שוחחנו על משמעות החג לבעלי עסקים רבים וכיצד הם נערכים אליו

חג הפסח מעבר לפינה ומבחינת הצרכן הישראלי מדובר בחג שכולל הוצאות רבות מאוד – מזון, מתנות למארחים, ביגוד, אטרקציות וכניסות לימי חול המועד ועוד. לקראת החג, שעולה לא מעט כסף לישראלים רבים בריאיון עם גדי בלנדר, מנכ"ל טרנזילה שוחחנו על משמעות החג לבעלי עסקים רבים וכיצד הם נערכים אליו.
כמה גובר השימוש במסלקים גם בעסקים הקטנים?
בשנים האחרונות אנחנו רואים שימוש הולך וגובר באשראי לא רק כתחליף מזומן אלא גם לרכישות קטנות ויומיומיות ולא נדיר לראות אנשים שקונים דברים במספר שקלים בודדים ומשלמים באשראי".
בשנים האחרונות אנחנו רואים שימוש הולך וגובר באשראי לא רק כתחליף מזומן אלא גם לרכישות קטנות ויומיומיות ולא נדיר לראות אנשים שקונים דברים במספר שקלים בודדים ומשלמים באשראי".
בסופו של דבר אנחנו פועלים לסייע לעסקים קטנים כגדולים, לקבל תשלומים לעסק שלהם, כל אחד ע"פ צרכיו במסחר אלקטרוני או בסליקה בבית העסק, בצורה הפשוטה והחלקה ביותר, עם אחוזי הצלחה הגבוהים ביותר של אישור עסקאות ועם מקסימום אוטומציה, לצמצום עבודה ידנית".
מתי פיק הסליקה הגדול ביותר לקראת פסח?
"אני מניח שנראה את הפיק השבוע, שזה שבוע לפני פסח. אבל הפיק ראשון בהוצאות אנחנו רואים בשבוע הראשון של החופש לילדים שגורם להורים רבים להתחיל להוציא יותר וכמובן בהמשך ימי חול המועד הם ימים שבהם אנחנו מגהצים המון לעיתים בשיעורים של 200% ביחס ליום רגיל. יחד עם זאת, צריך לזכור את המצב הכלכלי במדינה, את האווירה מחד ואת עליות המחירים ולכן החג הנוכחי יהיה כנראה דומה יותר לשנה שעברה מאשר לשנים הקודמות ויאופיין באיפוק קל של הצריכה. אני כן יכול לציין שבקרב הלקוחות שלנו כבר בתחילת אפריל רואים גידול של כ-15%-20% מול חודש קודם וגם מול התקופה המקבילה אשתקד".
"אני מניח שנראה את הפיק השבוע, שזה שבוע לפני פסח. אבל הפיק ראשון בהוצאות אנחנו רואים בשבוע הראשון של החופש לילדים שגורם להורים רבים להתחיל להוציא יותר וכמובן בהמשך ימי חול המועד הם ימים שבהם אנחנו מגהצים המון לעיתים בשיעורים של 200% ביחס ליום רגיל. יחד עם זאת, צריך לזכור את המצב הכלכלי במדינה, את האווירה מחד ואת עליות המחירים ולכן החג הנוכחי יהיה כנראה דומה יותר לשנה שעברה מאשר לשנים הקודמות ויאופיין באיפוק קל של הצריכה. אני כן יכול לציין שבקרב הלקוחות שלנו כבר בתחילת אפריל רואים גידול של כ-15%-20% מול חודש קודם וגם מול התקופה המקבילה אשתקד".
כמה סליקות צפויות, להערכתך, להיות בחנויות בקניונים בשבוע הקרוב?
"קשה לענות על נתונים כאלו, כיוון שאין לנו את כל הנתונים של הרשתות הגדולות, הסופרים ואחרים ולכן קשה עד בלתי אפשרי לתת הערכה ריאלית. אבל, אנחנו עוברים על הנתונים וכרגע אנחנו רואים עליות קלות בלבד של היערכות לחג אבל השיעורים הללו הם קטנים ונעים בסדרי גודל של 15% – 20%. כפי שאמרתי, ברגע שנתקרב יותר לחג ולחול המועד אנחנו נראה את הזינוקים הדרמטיים".
"קשה לענות על נתונים כאלו, כיוון שאין לנו את כל הנתונים של הרשתות הגדולות, הסופרים ואחרים ולכן קשה עד בלתי אפשרי לתת הערכה ריאלית. אבל, אנחנו עוברים על הנתונים וכרגע אנחנו רואים עליות קלות בלבד של היערכות לחג אבל השיעורים הללו הם קטנים ונעים בסדרי גודל של 15% – 20%. כפי שאמרתי, ברגע שנתקרב יותר לחג ולחול המועד אנחנו נראה את הזינוקים הדרמטיים".
איך ההערכות של העסקים הקטנים?
"העסקים הקטנים נערכים בכמה רמות. ראשית, הם רוצים לתת מענה ללקוחות בדמות סליקה באמצעים העומדים לרשותם כמו באונליין, בטלפון וכמובן פיזי. למרות שזה נשמע טריוויאלי, יש עדיין אלפים רבים של עסקים שלא נכנסו למסחר אלקטרוני ושם רואים צמיחה חזקה, ריבוי יזמים צעירים שפותחים אתרי מסחר עם מכוונות לשוק הבינלאומי וחברות גדולות שמטמיעות אתנו אמצעי תשלום בכל ערוצי הדיגיטל שלהם".
"העסקים הקטנים נערכים בכמה רמות. ראשית, הם רוצים לתת מענה ללקוחות בדמות סליקה באמצעים העומדים לרשותם כמו באונליין, בטלפון וכמובן פיזי. למרות שזה נשמע טריוויאלי, יש עדיין אלפים רבים של עסקים שלא נכנסו למסחר אלקטרוני ושם רואים צמיחה חזקה, ריבוי יזמים צעירים שפותחים אתרי מסחר עם מכוונות לשוק הבינלאומי וחברות גדולות שמטמיעות אתנו אמצעי תשלום בכל ערוצי הדיגיטל שלהם".
בנוסף, אנחנו רואים שחלק מהעסקים מאמצים פתרונות של תשלומים חודשיים או דחיית תשלום למספר חודשים שמציע לצרכנים לשלם מאוחר יותר ובכך להקל על המצוקה התזרימית שלהם. בנוסף, יותר ויותר עסקים המוכרים באונליין או/וגם בטלפון מחפשים פתרונות טכנולוגיים כדי לא ליפול למקרים של רמייה והכחשות עסקה. הפתרון שלנו, למשל, הוא באמצעות אימות מוגבר בתהליך הסליקה, אנחנו עושים וידוא כפול לזהות בעל כרטיס האשראי וכך, מחזיק הכרטיס לא יכול להכחיש כי ביצע את העסקה, מה שמחזק את ביטחון העסקים ומצמצם את הסיכון הכלכלי שלהם".
ההיערכות המוקדמת לקראת חג הפסח מצריכה שימת לב לפרטים הקטנים ולהתאמת פתרונות טכנולוגיים שיבטיחו לא רק סליקה חלקה, אלא גם פתרונות למניעת רמייה והכחשת עסקאות. בשוק שממשיך להתפתח, המגמה המובילה היא לעבור לפתרונות שמייעלים את העבודה העסקית תוך שמירה על אוטומציה, ניהול פשוט ויעיל של עסקאות, ומענה מהיר לצרכים המשתנים של הלקוחות. העסקים הקטנים, שעושים צעד אחר צעד אל עבר המסחר האלקטרוני, ייהנו מהזדמנויות חדשות, גם אם האתגר הכלכלי בתקופה זו מציב אתגרים לא פשוטים".
עוד ב-
אנו צפויים לראות שינוי נוסף בשוק תוך המשך צמיחה של פתרונות תשלומים חדשניים ואפקטיביים, שמותאמים לא רק לעסקים הגדולים אלא גם לעסקים הקטנים והבינוניים, שיכולים להרוויח רבות מהמעבר המהיר לטכנולוגיות סליקה מתקדמות".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה