השוק

אחרי שהבטיח שהפיטורים נגמרו: מאסק סגר את המשרדים

אילון מאסק הוביל, לכאורה, לסגירת סניף מרכזי של טוויטר, וכעת מודאגים ברחבי העולם מהאפשרות שהרשת החברתית תיחסם במדינות רבות בשל סירובו של מאסק לשתף איתן פעולה

יאיר מור | 
טוויטר (צילום shutterstock)
זה לא נגמר: לפי דיווח חדש, בימים האחרונים פורק ונסגר לחלוטין המשרד של טוויטר בבריסל, בירת האיחוד האירופי, שנועד לנהל את הקשר בין הרשת החברתית לבין האיחוד בכל הנוגע לציות לחוקים המחמירים שהוא מעביר בנוגע לפעילות חברות הטכנולוגיה.
חמישה מקורות בחברה אמרו לעיתון פייננשל טיימס כי בימים האחרונים עזבו את המשרד ג'וליה מוזר ודאריו לה-נאסה, שהיו אחראים על מדיניות טוויטר באירופה ולמעשה ניהלו את הסניף. זאת לאחר שבכירים אחרים בו עזבו בתחילת החודש, מייד לאחר השתלטותו של אילון מאסק על הרשת החברתית. המקורות ציינו כי אינם יודעים האם כל אותם בכירים פוטרו או התפטרו בשל אי נכונות לעבוד תחת מאסק. נזכיר כי רק בימים האחרונים הצהיר מאסק כי הפיטורים בחברה הסתיימו.
שני הבכירים סירבו להגיב לדיווח בטיימס; טוויטר עצמה לא ענתה לפניות העיתון – וכפי שציינה סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג בשבוע שעבר, אין זה פלא, שכן כל צוות הדוברות של החברה פורק.
בכל מקרה, המידע המעט שהתפרסם מדאיג את האיחוד האירופי, שכן ללא נציגות רשמית על אדמתו, טוויטר עשויה לטעון כי אינה מחויבת לציית לחוקים המקומיים. ורה ז'ורובה, סגנית נשיאת האיחוד האירופי האחראית על כללי המידע המטעה, מסרה לטיימס כי "אני מודאגת מהידיעה על פיטורי מספר עצום כזה של עובדי טוויטר באירופה. אם אתה רוצה לזהות ולפעול ביעילות נגד מידע כוזב ופרופגנדה, זה דורש משאבים. במיוחד בהקשר של מלחמת המידע הכוזב שמנהלת רוסיה, אני מצפה מטוויטר לכבד במלואו את החוק האירופי ולכבד את התחייבויותיה. טוויטר היוותה שותפה יעילה מאוד במלחמה נגד מידע כוזב ודברי שטנה בלתי חוקיים, ואסור שזה ישתנה".
היום מפרסם האיחוד נתונים שמאשימים את הרשת החברתית בכישלון בהסרת מידע כוזב – אם כי לא ברור עדיין האם הנתונים המדוברים קשורים להשתלטות מאסק או שמא החלו עוד לפניה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה