השוק

הסוד האפל של מאסק: תרומת נוכל הקריפטו לרכישת טוויטר

בשבועיים וחצי האחרונים צוחק מאסק ללא הפסקה על קריסת בורסת הקריפטו FTX וטוען כי ידע כל הזמן שהמנכ"ל שלה הוא נוכל – אך כעת נחשף כי אותו נוכל סייע לו לרכוש את טוויטר
יאיר מור |  1
אילון מאסק וטוויטר (צילום shutterstock)
מאז קריסת בורסת הקריפטו FTX לועג אילון מאסק בטוויטר לחברה ולמשקיעים שלה – אך כעת נראה כי הוא עצמו חייב לה ולמנכ"ל-לשעבר הנוכל שלה, סם בנקמן-פריד (להלן: סב"פ), לא מעט בכל הנוגע לרכישת הרשת החברתית.
ב-5 במאי, שבועיים לאחר חתימת העסקה הראשונה לרכישת טוויטר, התכתבו השניים, וסב"פ הסכים "לתרום" את מניותיו בטוויטר – ששוויין כ-100 מיליון דולר – למאסק, כדי לחסוך לו כאב ראש בהצבעת המשקיעים לאישור המכירה, כך חושף אתר Semafor, שהוקם בתחילת השנה הנוכחית על ידי צמד עיתונאים שפרשו מבלומברג ובאזפיד, וסב"פ הוא אחד המשקיעים בו.
העובדה שהשניים התכתבו היתה ידועה כבר ממסמכים שהוגשו לבית המשפט בדלאוור לקראת המשפט שהתבטל ברגע האחרון בתביעה של טוויטר נגד מאסק על נסיגתו מהעסקה. סב"פ אמר למאסק כי הוא נרגש מרכישת הרשת החברתית על ידי האדם העשיר בעולם – זאת למרות שמספר שבועות קודם לכן, בשיחת טלפון בין השניים, נסוג בו סב"פ מהצעה שהעלה יועץ הפילנתרופיה שלו, וויל מקאסקיל, ל"יוזמה משותפת" של השניים. מקאסקיל אמר כי סב"פ יכול להשקיע "בקלות" 3 מיליארד דולר ביוזמה, ומאוחר יותר אמר איש הכספים של מאסק, מייקל גריימס, כי סב"פ ישקיע אף הרבה יותר – 5 עד 10 מיליארד דולר. אך לבסוף, כאמור, הוא נסוג בו מהיוזמה ימים בודדים לפני שהשניים התכתבו בקשר לרכישת טוויטר.
את 100 מיליון הדולרים במניות טוויטר שהיו בבעלותו סל סב"פ הוא ככל הנראה כן "תרם" למאסק, שכן לפי מסמך שהעבירה FTX למשקיעיה שבוע וחצי לפני הקריסה הוגדרו המניות הללו כ'בלתי נזילות'.
מאסק, מצידו, מנסה להיראות כעת כמי שמעולם לא האמין לסב"פ. לאחר קריסת FTX הוא צייץ כי בפגישה עם סב"פ "מד הבולשיט שלי קפץ לטווח האדום", ואמר למאזינים בשידור Twitter Space: "כולם דיברו עליו כאילו הוא הולך על מים ומחזיק זיליון דולר – וזה לא היה הרושם שלי. יש (בו) משהוא לא בסדר".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קריפטון אילון מאסק
    שי 11/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אילון מאסק ידע הרבה לפני הקריסה כי המטבעות הללו הן פיקציה כמוהו גם רבים אחרים.... מי שלא הקשיב זה המון מפנטז על להיות עשיר מופלג מקסם חדש שנקרא מטבעות דיגיטלים
    סגור