השוק
מנכ"ל צים: "מחירי התובלה הימית יתייצבו, נמשיך לחלק דיווידנדים"
אלי גליקמן אומר בראיון ל-ice שההערכה שלו שמחירי התובלה הימית יתייצבו ברמה הזו אבל ההוצאות ממשיכות להיות גבוהות; "יש לנו אופציה להחזיר 61 אוניות לבעלים שלהם בשנתיים הקרובות. אם השוק לא יהיה ידידותי - נעשה את זה"
אלי גליקמן, מנכ"ל צים אומר בראיון ל-ice שלהערכתו מחירי התובלה הימית יתייצבו ברמה הזו ואלה חדשות טובות לצים. יחד עם זאת, ההוצאות של החברה לא מותאמות בהכרח לרמות המחירים האלה. לגבי המשך חלוקת הדיווידנדים, אור גליקמן שדירקטוריון החברה בוחן את הדיווידנים מידי רבעון ויעש עבור החברה ובעלי המניות שלה את הדבר הנכון.
"אני מאחל לעצמי הרבה רבעונים כמו הרבעון השלישי של השנה. גם רווח שנתי קבוע של 500 עד 700 מיליון דולר - אני חותם עליו עכשיו" אומר גליקמן.
-את הדוחות של צים ראינו. הם לא רעים בכלל אבל כולם חוששים מהעתיד.
"צים נמצאת עם קופת מזומנים של 4.4 מיליארד דולר בחשבונות הבנק ואנחנו מכינים את החברה לכל אפשרות. החברה מתכוננת לשוק יותר תחרותי עם ירידה משמעותית במחירי המכולות ועלייה בהוצאות".
-תסביר
"בחודשים האחרונים יש ירידה הדרגתית במחירי מכולות שאנחנו מוכרים ובשווקים בין אסיה לארה"ב שאנחנו עובדים שם. בשבועות האחרונים יש האצה במגמה של ירידת המחירים ואנחנו מניחים שאנחנו קרובים לתחתית. השוק הוא תחרותי ולכן נתנו את התיקון בתחזיות שלנו לגבי העתיד. אבל צריך להבין, התוצאות כרגע הן שיא ויש לנו דאגה מפני האופק - אנחנו מתכוננים לתקופה הזו.
"לגבי העתיד, אני מעריך שהשוק יתייצב ברמה הנוכחית וימצא את נקודת האיזון באזור הזה. אנחנו מעריכים שהשוק יעלה או ירד אבל הוא אנחנו סביב נקודת האיזון".
-ולגבי ההוצאות
"ההוצאות הן מעבר לנפט. יש שני דברים שניכרת בהם עלייה בהוצאות. הראשון הוא מחיר הדלק שעלה בהשוואה לרבעון המקביל בצורה משמעותית והם מטיילים סביב 750 דולר לטון ובשיא ראינו אותו כבר ב-1,200 דולר לטון לעומת מחירים של 300 או 400 דולר לטון שהיה לנו בעבר.
"שנית, יש עלייה משמעותית במחירי החכירה (של האוניות, נ"כ) שעלו פי 10 למרות שבשבועות האחרונים, בעקבות מחירי הסחורות אנחנו רואים התחלה של ירידה במחירי האוניות אבל יש לנו חוזים יקרים ובין חודשים ספורים ל-5 שנים אנחנו כבולים בחוזים בחוזים האלה".
-יש דרך להתמודד עם העלייה הזו במחירי החכירה?
"בשנתיים הקרובות אנחנו עומדים לקבל 46 אוניות חדשות מקו הייצור. מה שאומרים 'חדש מהניילון' והן הכי יעילות בשוק וידידותיות לסביבה שמפחיתות בצורה משמעותית את הפליטות ונהיה חברה הכי נקיה ויעילה מחברות הספנות בטווח של שנתיים, זה ישפיע על עולמו המס שלנו. בתקופה הזו יש לנו אפשרות לשחרר 61 אוניות ולהחזיר אותן לבעלים אז אם רואים שהשוק לא יהיה מספיק ידידותי עבורנו - אז נשחרר אוניות ישנות ופחות יעילות".
-אז באופן עקרוני תהיה השפעה מקזזת לשחרור אוניות יקרות ולא יעילות
"כל מה שאמרנו זו לא הפתעה ולכן השאלה הגדולה בסופו של יום זה איך רואה אותנו השוק. יש היום מצב לא סביר ששווי החברה היום הוא פחות מהמזומן בקופה. המזומן בקופה גבוה ב-50% משווי החברה. דבר שני, צים חילקה דיווידנדים ב-20 חודשים האחרונים יותר מהשווי שלה.
"אנחנו לא יכולים לדבר על רווחיות העתיד אבל בזהירות ניתן להגיד שרמת הרווחיות של 1.1 מיליארד דולר ברבעון לא יכולה להישמר והשאלה אם נוכל להראות רווחיות.
"בסך הכל אנחנו בצניעות עשינו היסטוריה ומנכ"לית הבורסה בניו יורק אומרת שאנחנו נחשבים להנפקה הכי מוצלחת שם בשנת 2021 ואני רוצה להזכיר לך שזו הייתה השנה שהיו בה הכי הרבה הנפקות".
-אם ככה, יש אפשרות לשינוי מדיניות הדיווידנדים הנדיבה שלכם?
עוד ב-
"כרגע לא משנים את מדיניות חלוקת הדיווידנדים וכל רבעון זה מובא להחלטת הדירקטוריון. אנחנו כרגע שומרים על אותה המדיניות".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.המגמה שלילית והמשקיעים לא אוהבים את זה (ל"ת)לירן 11/2022/19הגב לתגובה זו1 0סגור