השוק

דירוג מניות הבנקים: זה הבנק שהפציץ בחודש אוקטובר

מניות הבנקים עברו חודש טוב; באופן עקרוני קונצנזוס ההערכות בחודש שעבר היה שהבנקים המרכזיים יקלו בהעלאות הריבית ובסך הכל יעשו כל מה שהם יכולים כדי שהכלכלות לא יגלשו למיתון וזה עשה טוב לשווקים ומכאן למניות המערכת הבנקאית
ניצן כהן |  1
בנקים (צילום Magma Images)
חודש אוקטובר היה חודש טוב בשווקים הפיננסיים הסיבה לכך היא בעיקר מלכודת השוורים אליו הובילו השחקנים הגדולים אבל הסיבה הרשמית הייתה פרוזאית הרבה יותר. "הבנקים המרכזיים יעשו הכל כדי שהכלכלות לא יגלשו למיתון" אמרו השחקנים המרכזיים בשווקים ואולי בסוג של משאלת לב מכרו לעצמם את הסיפור הזה והם גם היו הקונים לסחורה של עצמם.
הסיפור הזה הביא את שוק המניות לחודש מצוין. חודש של עליות חדות משל היינו בסופו של המשבר ולא בראשיתו אבל בואו לא ניתן למציאות לבלבל אף אחד וניצמד לחגיגה שאף אחד לא רוצה להרוס.
אז אם כולם מדברים על בלימה בהידוק המוניטרי של הבנקים המרכזיים אז הרי שהמסקנה המתבקשת שהשוק ירד מתחילת השנה יותר מידי וכעת כל מה שנשאר לו זה לתקן מעלה.
אז אם אלה הם פני הדברים הרי שהמסקנה שהתבקשה שהמערכת הבנקאית לא תיאלץ מתישהו בשנה הבאה להתחיל להפריש סכומים ניכרים לחובות מסופקים ושוק הנדל"ן לא יכנס לאיזו עצירה והם גם לא יקשיחו את החיתום בתחום המשכנתאות והנה הכל טוב.
אז אחרי שתיארנו את התמונה שהמשקיעים הגדולים סיפרו לעצמם בחודש שעבר הרי שמתבקש לבדוק מה עשו מניות הבנקים הגדולים וכאן הסיפור די רגיל. בנק הפועלים היה הנהנה הגדול מהתהליך הזה כי בסופו של יום תיק האשראי של הפועלים עבר בשנים האחרונות טיוב משמעותי ולכן הוא יוכל שלא למחוק יותר מידי כסף.
דיסקונט היה הבנק השני אחריו וזה מסיבה דומה אבל שונה באותה המידה. דיסקונט הסתער על השווקים בשנה וחצי האחרונות והגדיל משמעותית האשראי שלו ומכאן באופן תיאורטי לפחות, הסיכונים שהוא לקח על עצמו היו גבוהים יותר ומכאן רווחים יותר, אם הכל ילך כמו שצריך.
הבנק השלישי היה לאומי שבשנה וחצי האחרונות היה אגרסיבי מאוד במתן אשראי. הוא נכנס להרפתקאות שאם ילכו כשורה יניבו לו רווחים נאים אבל אם לא? יוסטון, תהיה לנו בעיה.
מזרחי והבינלאומי נחשבים לבנקים שמרניים מאוד בתחומי האשראי. מזרחי נמצא עמוק בתחום המשכנתאות והבינלאומי לא נכנס להרפתקאות ולכן המניות של שני הבנקים האלה הניבו את התשואה הנמוכה ביותר בחודש שעבר. אבל אל תטעו, התשואה הנמוכה הזו היא תשואה לא רעה בכלל כשמוכרים חלומות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מניות הבנקים
    בנק ישראל 11/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הראלי של מניות הבנקים רק החל, צפויים להגיע ל5-10 אחוז תשואה מתחילת השנה.
    סגור