השוק

ראשל"צ רוצה לעצור בניית מתקן המחזור של שיכון ובינוי וג'נריישן

אחרי שנדחו בקשות של עיריית ראשון לציון למנוע את הקמת מתקן מחזור הפסולת של שיכון ובינוי ועזריאלי בשטחה, פנתה העירייה לבית המשפט בבקשה לעצור את הבניה; שיכון ובינוי ועזריאלי זכו במכרז של המדינה ואמורים לקים מתקן מחזור ב-750 מיליון שקל
ניצן כהן | 
נתי סיידוף (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
עיריית ראשון לציון פנתה לבית המשפט המחוזי בעתירה מנהלית בבקשה כי זה יעצור את בניית מתקן מחזור הפסולת בצמוד לשפד"ן שבשטח העיר. העירייה פנתה בעתירה מנהלית לאחר שערעורה בפני הוועדה הארצית לתכנון ובניה נדחתה ובאופן תיאורתי ניתן היה להתחיל בבניה.
נזכיר כי בשנת 2018 זכתה חברה בת של שיכון ובינוי ועזריאלי במכרז של המדינה להקמת פרויקט מחזור פסולת בצמוד לשפד"ן שבראשון לציון בפרויקט BOT ענק. המתקן אמור לקום בהשקעה של 750 מיליון שקל ושתי החברות השלימו כבר את הסגירה הפיננסית שלו.
כאמור, החברה הייעודית של שתי החברות זכתה במכרז של המדינה במסגרתו הן אמורות להקין מתקן משמעותי למיון, מחזור פסולת והפקת אנרגיה בשטחי ראשון לציון. המכרז קובע כי המתקן יהיה בבעלות החברה הייעודית במשך 29.5 שנים כשהמדינה הקצתה 15 חודשים לסגירה פיננסית ו-40 חודשים לבניה כולל הרצה של המתקן עד תחילת עבודה מלאה.
עיריית ראשון לציון התנגדה כאמור לפרויקט מה שעצר אותו ומכאן נוצרו עיכובים לתחילת הבניה. המדינה מצידה הסכימה למתן אורכה לתחילת הבניה בשל העיכובים שנבעו מהתנגדויות של העירייה ולאחר שאלה נידחו נראה היה שהפרויקט יצא לדרך במלוא המרץ.
אתמול הגישה עיריית ראשון לציון עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי מרכז במסגרתו ביקשה צו ביניים שיורה לחברה הייעודית שלא להתחיל בבניית הפרויקט. העירייה מבקשת מבית המשפט המחוזי לבטל את החלטת המועצה הארצית לתכנון ובניה ולהורות שלא להנפיק היתר בניה לפרויקט עד לדיון והחלטה בטענות.
טענות העירייה נוגעות להיעדר תוכניות מפורטות לבניית האתר וכן לכך שלא נבחנה לעומק חלופה לשינוי מיקום האתר.
משיכון ובינוי וג'נריישן נמסר כי החברה הייעודית לומדת את פרטי העתירה ויש לה טענות טובות נגדה ומכאן שלדעתה סיכוייה אינם גבוהים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה