השוק

הראל ביטוח מתרחבת בנדל"ן: במה תשקיע 300 מיליון שקל?

הראל תשקיע בעסקאות נדל"ן מסוג Sale-and-leaseback באירופה, העסקאות יבוצעו באמצעות השקעה בקרן של LCN Capital Partners, בהראל מזהים פוטנציאל בעסקאות מסוג זה, המאפשרות ליהנות מתזרים שוטף יציב וגבוה לצד הגנה מאינפלציה
כפיר אדר | 
ניר כהן, מנכל הראל ביטוח בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים (צילום טל שחר, Magma Images)
קבוצת הראל ביטוח ופיננסים מרחיבה את פורטפוליו הנדל"ן שלה, באמצעות השקעה באסטרטגיית  Sale-and-leaseback (מכירה והשכרה מחדש של נכסים). ההשקעה תבוצע בהיקף של עד 300 מיליון שקל באמצעות השקעה בקרן של LCN Capital Partners, המתמחה בעסקאות באסטרטגיה זו ומנהלת כ-6.5 מיליארד דולר (AUM). מרבית ההשקעות צפויות להתבצע במדינות מערב אירופה.
בהראל, שמרחיבה בעקביות את נוכחותה בשווקי הנדל"ן המרכזיים בעולם, מזהים פוטנציאל באסטרטגיית  Sale-and-leaseback, במסגרתה המוכר של נכס נדל"ני מתחייב לשכור אותו מהרוכש בחוזה ארוך טווח (שלרוב באירופה כולל גם הצמדה למדד). אסטרטגיה זו בעלת מאפייני השקעה באג"ח, לרבות הגנה מאינפלציה ותזרים יציב וגבוה, לצד בעלות על הנכס הנדל"ני -  ועל כן מתאימה גם לתקופות סוערות בשווקים.

הקרן של LCN צפויה לבצע 10-20 השקעות שונות, תוך שימת דגש על פיזור סקטוריאלי וגיאוגרפי ברחבי אירופה. ל-LCN ניסיון רב שנים והיכרות טובה עם שווקי המטרה והחברות הפועלות בהם, לרבות בחינה של עסקאות פוטנציאליות ומעקב שוטף אחר עסקאות קיימות. על כן, היא מתמקדת בשלושה רבדים עיקריים: בחינת הדייר, הנדל"ן ומידת המהותיות והחיוניות של הנכס למהלך העסקים של הדייר. כל רובד מדורג לפי מודל מפורט, וכך מדורגת העסקה כולה לפני ההשקעה ולאורך חיי ההשקעה.
השקעה זו, שהינה חלק מאסטרטגיית ההשקעה של הראל בשווקי נדל"ן בחו"ל, מתווספת לתיק הנדל"ן של הקבוצה שעומד כיום על סך של כ-18 מיליארד שקל. השקעות אלה תורמות לפיזור גיאוגרפי וסקטוריאלי, ונעשות במטרה להניב תשואה שוטפת ויציבה ברמת סיכון נמוכה יחסית. בהתאם, התיק כולל מגוון רחב של נכסים המאפשרים לחוסכים לטווח ארוך ליהנות מתשואה יציבה יחסית, ריאלית ושאינה קשורה ישירות למדדי שוקי ההון – ועל כן מהווים עוגן תשואה יציב. השותפות עם LCN הינה חלק משרשרת עסקאות שמבצע מערך הנדל"ן של הראל לאורך השנים האחרונות, וכוללות שותפים מובילים בעולם.
איציק טוויל, מנהל אגף הנדל"ן ואגף האשראי בהראל מסר: "ההשקעה באמצעות אסטרטגיית  Sale-and-leaseback מהווה למעשה מכשיר היברידי אשראי / אקוויטי עם משוואת תשואה-סיכון ראויה. אנו מזהים פוטנציאל בעסקאות מסוג זה, המבוצעות לאחר חיתום וניתוח סיכון מעמיק ומניבות תזרים שוטף, יציב, גבוה, המוגן ברובו מסיכוני אינפלציה, וזאת בנוסף ליתרון הטמון בעובדה שעיקר עסקאות הקבוצה הינן עסקאות off-market".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה