השוק

מכה למאסק? טסלה מפספסת את התחזיות ומאבדת 6%

דווקא בשבועות האחרונים עלו אילון מאסק וטסלה לכורות מחמיאות יותר, וכעת, למרות דו"ח טוב בהסתכלות השוואתית לתקופה מקבילה, התחזיות הורסות לחברה את הרגע והיא מאבדת מהמניה
מערכת ice |  2
מניות טסלה (צילום vecteezy, יוטיוב/ TED)
טסלה מדווחת הלילה (חמישי) על תוצאו הרבעון השלישי לשנה זו, ונאלצת ספוג ירידהת מניה של 6% במסחר המאוחר. חברת המכוניות החשמליות בשליטת אילון מאסק דיווחה על רווחים של 1.05 דולר לעומת 99 סנט למניה לפי התחזיות, כאשר ההכנסות עמדו על 21.45 מיליארד דולר לעומת 21.96 מיליארד דולר כפי שצפו האנליסטים.
הרווח הנקי (GAAP) של טסלה ברבעון השלישי של 2022 הגיע ל-3.33 מיליארד דולר, כאשר מרווחי הרווחים הגולמיים של הרכב נשארו יציב ב-27.9%, בדיוק היכן שהוא עמד ברבעון השני של 2022. במהלך התקופה המקבילה אשתקד, טסלה דיווחה על רווחים של 1.62 מיליארד דולר.
בשיחת רווח ביום רביעי כדי לדון בתוצאות, מאסק ענה על שאלות בעלי המניות לגבי ביקוש לרכב חשמלי ורכישה אפשרית של מניות.
"אני לא יכול להדגיש מספיק שיש לנו ביקוש מצוין לרבעון 4 ואנחנו מצפים למכור כל מכונית שאנחנו מייצרים לעתיד ככל שנוכל לראות", אמר מאסק. "המפעלים פועלים במלוא המהירות ואנחנו מספקים כל מכונית שאנחנו מייצרים, ושומרים על שולי תפעול חזקים".
טסלה צפויה לבצע "רכישה חוזרת משמעותית" בשנה הבאה, הוא הוסיף, פוטנציאלית בין 5 מיליארד דולר ל-10 מיליארד דולר בהמתנה לאישור הדירקטוריון. כמו כן הוסיף מאסק, "אני גורס שאנחנו יכולים לעלות בהרבה על אפל. לפי שווי השוק הנוכחי אני רואה דרך פוטנציאלית של טסלה להיות שווה יותר מאפל ואראמקו הסעודית ביחד. זה לא אומר שזה יקרה או יהיה קל".
בעלי המניות שאלו את בכירי טסלה לגבי ההשפעות השונות על העסקים של החברה בסין. בתגובה לכך ענה מאסק, כי, "סין חווה מיתון מסוגים" בעיקר בשוקי הנכסים, ולאירופה יש מיתון מסוגים המונע על ידי אנרגיה. צפון אמריקה במצב די טוב" ציין והוסיף את דעתו על צעדי הפדרל ריזרב האחרונים- "למרות שהפד מעלה את הריבית יותר ממה שהם צריכים, אבל אני חושב שהם יבינו את זה בסופו של דבר ויפילו אותם שוב".
מאסק התייחס לסוגיית טוויטר ואמר, "אני חושב שזה נכס שדחק במשך זמן רב אבל יש לו פוטנציאל מדהים." מאוחר יותר הוא הוסיף, "הפוטנציאל לטווח ארוך של טוויטר הוא בסדר גודל גדול מהערך הנוכחי שלה".
מאסק צפוי למכור חלק ממניותיו הגדולות בטסלה כדי לסייע במימון סגירת העסקה הפרטית של 44 מיליארד דולר.
הכנסות הרכב של טסלה הגיעו ל-18.69 מיליארד דולר, עלייה של 55% לעומת שנה שעברה. עלות ההכנסה של עסקי הליבה של החברה בתחום הרכב עלתה ל-13.48 מיליארד דולר במהלך הרבעון, לעומת 10.52 מיליארד דולר ברבעון השני, בהתאם לגידול במכירות הרכב. האשראי הרגולטורי של טסלה היוו 1.5% מהכנסות הרכב ב-286 מיליון דולר ברבעון.
טסלה חזרה על הנחיה קודמת בסיפון בעלי המניות שלה ביום רביעי, ואמרה: "על פני אופק רב שנים, אנו מצפים להשיג צמיחה שנתית של 50% באספקת כלי רכב".
החברה חזרה והדגישה כי משלוחי המשאית הכבדה החצי חשמלית שלה יתחילו בדצמבר, ואישרה שהיא מייצרת את ה- Semi בנבאדה, שם היא מייצרת מארזי סוללות לרכביה בארה"ב. ה-Semi הוכרז לראשונה בדצמבר 2017.
 
לאחרונה דיווחו בטסלה כי המשלוחים שלה ברבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר הגיעו ל-343,000 וייצור הרכב הגיע ל-365,000. משלוחים הם הקירוב הקרוב ביותר למכירות שדווח על ידי טסלה. המניות צנחו ביותר מ-17% מאז אותו דוח סוף שבוע ב-2 באוקטובר.
טסלה הגדילה את מיקומי החנויות ומרכזי השירות שלה ב-6% בלבד ברבעון השלישי, והוסיפה 41 מיקומים חדשים לעומת הרבעון השני של 2022. עם זאת, היא הוסיפה יותר רכבי שירות ניידים לצי שלה, שבהם משתמשים טכנאי שירות כדי לנהוג כדי לתקן לקוחות ' מכוניות באתר במידת האפשר. נכון לסוף הרבעון השלישי, טסלה אמרה שהיא מפעילה 728 חנויות ומקומות שירות, עם צי של 1,532 רכבי שירות ניידים.
שירותים והכנסות אחרות, הכוללות עמלות עבור לקוחות המתחזקים את המכוניות שלהם בתחנות הטעינה העל של טסלה, מכירות של סחורה ממותגת טסלה ותיקונים למכוניות של לקוחות מחוץ לאחריות, עלו ל-1.65 מיליארד דולר.
במהדורת הרווחים של הרבעון השלישי, החברה הזהירה מפני צוואר בקבוק בקיבולת התחבורה לאספקת מכוניות חדשות בשבועות האחרונים של הרבעון, ואמרה שהיא "עוברת לקצב אספקה ​​חלק יותר".
יחידת האנרגיה של טסלה הניבה הכנסות של 1.12 מיליארד דולר ברבעון. חטיבה זו מוכרת סוללות גיבוי למגורים, מסחר ושירותים, ומתקינה גגות סולאריים.
הצמיחה בהכנסות מאנרגיה הגיעה בעיקר ממכירות של מערכות אחסון אנרגיה. החברה אמרה שהיא התקינה מערכות אחסון אנרגיה בהספק של 2,100 מגה-ואט-שעה (או 2.1 ג'יגה-וואט-שעה) במהלך הרבעון וציינה, "הביקוש למוצרי האחסון שלנו נותר גבוה מהיכולת שלנו לספק.
"חטיבת האנרגיה של טסלה מתחרה על אספקת תאי סוללות עם חטיבת הרכב שלה ומול יצרניות רכב חשמליות אחרות. אנחנו ממשיכים להאמין שמגבלות שרשרת אספקת הסוללות יהיו הגורם המגביל העיקרי לצמיחת שוק רכבי החשמל בטווח הבינוני והארוך".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עסקי אויר
    נעם 10/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשנה האחרונה טסלה ירדה ב 50%. בשנה הבאה היא כבר לא תהיה חברת הרכב בעלת השווי הגדול בעולם והקוקו אילון מאסק ירד מהכותרות.
    סגור
  • 1.
    סיפון של משקיעים?
    שי 10/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מישהו במערכת לא יודע מה זה Deck ומתבייש לשאול. תעזרו לו.
    סגור