השוק

אילון מאסק חושף: סטארלינק תפעל בקרוב גם בטיסות

חברתו של אילון מאסק, ספייסX מודיעה השבוע כי בשנת 2023 מספר חברות תעופה נבחרות ישיקו את שירות האינטרנט הלווייני גם בטיסות ובאיכות שזהה לחוויית השימוש של סטארלינק בבית
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום freepik, יוטיוב/ TED)
לאחר שמאסק עשה פניית פרסה ודיווח כי שירות האינטרנט הלוויני של ספייסX, סטארלינק, תמשיך לפעול באוקראינה, היום הוא מודיע כי בקרוב השירות יהיה זמין גם במטוסים נבחרים בשנה הבאה, בעת ההשקה של התוכנית Starlink Aviation. 
במסגרת השירות החברה תציע מהירות אינטרנטית של 350 מגה בייט לשנייה ועל כן יהיה ניתן לבצע שיחות וידאו, לשחק במשחקי מחשב ועוד. לטענת מאסק הגלישה במטוס תעניק חוויה זהה לזו שבבית. יתרה מכך, החברה מסבירה כי החיבור לאינטרנט יהיה זמין לאורך כול הטיסה, גם מעל המים וגם מהעל היבשה, לפני ואחרי הטיסה. כאמור הפעילות תחל בשנת 2023 ותתאפשר באמצעות התקנת אנטנה על המטוסים הייעודיים.
ההדגמה הראשונה של השירות התקיימה בטיסה פנימית בארה"ב של חברת JSK, אשר הודיעה כבר כי תעניק את השירות של סטארלינק בטיסות שלה. כיום בטיסות המאפשרות שירות אינטרנט, ניתן לגלוש לרוב במהירות של 10 מגה בייט לשנייה, בערך, וזאת רק בעת טיסה מעל יבשה. יתרה מכך, המהירות מושפעת כעת מכמות הנוסעים במטוס. 
כאמור, לאחרונה מאסק הודיעה כי לא סטארלינק לא תפעל יותר באוקראינה אך לאחר ביקורות רבות לקח את דבריו בחזרה. יתרה מכך, לטענתו הגיש בקשה לממשלת ארה"ב להחריג את סטראלינק באשר לסנקציות על איראן ובכך לאפשר להעניק את שירות האינטרנט במדינה מלאת המהפכות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה