השוק

פרשת "גיבוי": לא יכולה לפרסם את הדוחות הכספיים

חברת האשראי החוץ בנקאי "גיבוי" שככל הנראה לא תוכל לשלם את אגרות החוב שלה, הודיעה שגם לא תפרסם דוחות כספיים וזאת עד שתוכל לאמוד באופן מדוייק את היקף ההפרשה לחובות מסופקים/ אבודים שתיאלץ לעשות
ניצן כהן | 
ירידות בבורסה (צילום shutterstock)
חברת האשראי החוץ בנקאי "גיבוי" הולכת ומידרדרת. החברה שבשיחת משקיעיים הודיעה שככל הנראה לא תוכל לשלם את האג"ח, הודיעה היום שלא תוכל גם לפרסם את הדשוחות הכספיים שלה. החברה הודיעה שתפעל לפרסם את הדוחות במהלך חודש אוגוסט, אז היא מקווה שתוכל לאמוד נכון יותר (ומדוייק יותר) את היקף ההפרשה לחובות מסופקים/ אבודים שישפיעו על מצבה.
נזכיר ש"גיבוי" כמו יונט קרדיט נקלעו למשבר בעקבות פעילות סניף הצפון שלהן (אין קשר בין שתי החברות) בעוד ביונט הטענות הן לאי סדרים של ההנהלה ובעלי השליטה הרי שהגיבוי הטענות הן לזיוף מסמכים וחתימות ופעילות לא ראויה לכאורה של הסניף.

מבלי להיכנס לעובי הקורה (הרי ההכל נחקר כרגע) הרי שקיבלנו הצצה לפעילות עולם האשראי החוץ בנקאי. אמנם לא כל החברותץ בענף הן בעייתיות אבל חלק מהן בהחלט כן. כאן אנחנו נתקלים בתופעה של חברות חוץ בנקאיות שרוצות להגדיל את הצמיחה (נניח באופן ראוי ותחת ממשל תאגידי תקין) אך זה בא על חשבון איכות החיתום וכן הלאה.
עולם האשראי החוץ בנקאי היה הכוכב של השנה שעברה ונראה היה לרגע אחד שהנה באה לעולם תחרות אמתית לבנקים. אבל זה היה מקסם שווא שגרם לכך שכל מי שהבנקים לא רוצו הלך לחברות מהסוג הזה ושם פגש את הכסף של אף אחד - כספי הפנסיה של הציבור.
כך למעשה בגיבוי פגש התאבון הזה 127 מיליון שקל של הציבור (כן, אתם לקוחות בית ההשקעות מור והראל) שפתאום התעוררו ורוצים למכור את הסחורה לאחר שירדה מדירוג השקעה. אם כן, למה בכלל היה שם כסף? אלה שאלות שכל לקוח של הגופים האלה צריך לשאול את עצמו ואם זה מה שפורסם, הרי מה אנחנו לא יודעים וכן הלאה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה