השוק

פסגות מזהיר: הריבית תעלה ל-3.25% עד לסוף השנה

הכלכלן הראשי של בית ההשקעות פסגות, גיא בית אור, אומר לאחר העלאת הריבית כי כבר היום מרגישים היטב את הריבית בשוק המשכנתאות שימשיכו להתייקר מאחר ומהלך העלאת ריבית בסדר גודל כזה לא תומחר בשווקים
ניצן כהן |  1
גיא בית אור (צילום מושיק ברין, פסגות)
הכלכלן הראשי של בית השקעות פסגות, גיא בית אור, אומר בתגובה להעלאת הריבית כי הריבית תעלה עד לסוף השנה לרמה של 3.25%. "כפי שהערכנו, בנק ישראל העלה את הריבית ב-75 נ"ב לרמה של 2.0% וזאת לאחר שבשבוע האחרון נתוני האינפלציה הפתיעו משמעותית כלפי מעלה ונתוני הצמיחה אותתו כי המשק הישראלי צומח מהר, אולי מהר מדי.
"בבנק ישראל מציינים כבר במשפט הראשון כי האינפלציה בישראל רוחבית ותרמו לה מרבית הסעיפים. חשוב להבהיר – המטרה של העלאות ריבית היא לצנן ביקושים או במלים פשוטות, לשנות את טעמי הצרכן לפחות צריכה ולעודד יותר חיסכון" אומר בית אור.
"הסקטור הראשון שכבר מרגיש את העליה בריבית מזה מספר חודשים הוא כמובן שוק המשכנתאות, שבעקבות החלטה זו רק צפויות להמשיך ולהתייקר, במיוחד מאחר ומהלך בסדר גודל זה לא היה גלום בשווקים.
"בבנק ישראל מציינים כי הצמיחה במשק הישראלי איתנה ושוק העבודה הדוק. הם מציינים כי רמת התוצר גבוהה מקו המגמה טרום קורונה. על פי בנק ישראל פער התוצר עמד ברבעון השני על 1.4% - רמה המצביעה על כך שהלחצים האינפלציוניים במשק הישראלי רק צפויים להמשיך ולעלות.
"טיעון נוסף אותו מציינים בבנק ישראל הוא, כמובן, שוק הדיור החם כאשר בהודעה הם ציינו בפירוש כי מגמת העלייה במחירי הדירות ממשיכה להאיץ כאשר הם ציינו כי נרשמה עליה גם במחירי השכירות. כפי שאנו מציינים כבר לא מעט זמן, לעליה במחירי הדיור לוקח זמן לחלחל אל מחירי השכירות אשר צפויים להמשיך ולהפעיל לחץ אינפלציוני גם בשנה הקרובה".
בגזרה הגלובלית, בבנק ישראל הסתפקו בלציין כי סביבת האינפלציה העולמית ממשיכה לטפס וכי ההידוק המוניטארי נמשך. בצד השני, בבנק ישראל מציינים כי השקל עבר ייסוף משמעותי מאז ההחלטה הקודמת וכי ציפיות האינפלציה ירדו והן מצויות בתחום היעד – ולמרות זאת הם נקטו במהלך מאוד אגרסיבי של 75 נ"ב.
בסיכום ההודעה, מציינים בבנק ישראל כי העלייה בסביבת האינפלציה ביחד עם צמיחה איתנה ושוק עבודה הדוק מצדיקים את המשך תהליך העלאות הריבית. בהתאם למלל שאנו רואים שבנקים מרכזיים משתמשים בו בעולם – גם בבנק ישראל ממשיכים לטשטש את ההכוונה העתידית כאשר כותבים כי קצב העלאות הריבית ייקבע בהתאם להתפתחויות בפעילות באינפלציה.
"להערכתנו" אומר בית אור "הדינאמיקה האינפלציונית בישראל ממשיכה להחריף כאשר בניגוד לארה"ב ואירופה, בישראל עדיין לא רואים סימנים להאטה כלשהי בפעילות הכלכלית מה שאומר שהלחץ האינפלציוני המקומי עוד צפוי להתגבר בהובלת ענפי השירותים מה שנותן לבנק ישראל מרחב פעולה להמשיך ולהדק את המדיניות באגרסיביות.
להערכתנו, מבחינת בנק ישראל הדרך סלולה להמשך העלאות ריבית כאשר להערכתנו בסוף השנה הריבית צפויה להגיע לרמה של 3.0%-3.25%" הוא מסיים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ריבית
    רוחמה 08/2022/23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מדברים רק על העלאת הריבית על משכנתאות. היכן נחבאת הריבית על כספי לקוחות בזכות בפיקדונות??? שוד הבנקים לאור היום !!!
    סגור