השוק

והנה זה קורה: חברת האשראי "גיבוי" לא תוכל לשלם את האג"ח

חברת האשראי החוץ בנקאי שנקלעה למשבר בשל אשראי שניתן בסניף הצפוני ולא עבר חיתום כנדרש, לכאורה, לא תשלם את הכסף למחזיקי האג"ח, החברה כינסה הבוקר את המחזיקים אך טרם הוציאה הודעה מסודרת על מצבה הכספי
ניצן כהן | 
ירידות בבורסה (צילום shutterstock)
חברת האשראי החוץ בנקאי "גיבוי" שבשליטת החתם יונתן כהן נכנסת ככל הנראה להליכי חדלות פירעון. החברה קיימה הבוקר שיחה עם מחזיקי האג"ח בזום בה אמר יונתן כהן כי לאור העובדה שהמערכת הבנקאית סגרה את מסגרות האשראי של החברה, לא יהיה לה או לו 20 מיליון שקל לשלם בחודש דצמברר הקרוב.
נזכירר כי רק אתמול הוריד חברת דירוג האשראי את דירוג החוב של "גיבוי" אך לא תימחרה אותה בחדלות פירעון.

נכון לאתמול גיבוי הודיעה כי הפחיתה את החוב למערכת הבנקאית בכמעט 60 מיליון שקל וזאת בתוך חודשיים בלבד. נכון לסוף חודש יוני האחרון עמדה יתרת האשראי הנוצל של החברה לבנקים על כמעט 190 מיליון שקל בעוד נכון לאתמול, החברה דיווחה על מסגרות מנוצלות של כמעט 130 מיליון שקל, קרי בחודשיים האחררונים, בזמן שלחברה לא היה די כסף בקופה לעמוד בתשלומים שונים, היא פרעה חובות למערכת הבנקאית.
ל"גיבוי" יש כיום שתי סדרות אג"ח בשוק בהיקף כולל (נכון לתום הרבעון הראשון של השנה וללא צירוף ריבית) של 174.5 מיליון שקל כשכל שנה, החל מהשנה הייתה אמורה החברה לפרוע כ-45 מיליון שקל מידי שנה עד לפירעון סופי של האג"ח. זה ככל הנראה, כבר לא יקרה. האג"ח של גיבוי צוללות בבורסה ביותר מ-20% ומשקפות תשואת חדלות פירעון.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה