השוק

ביקושים של 1.2 מיליארד שקל בהנפקת של גב-ים

גב-ים שבשליטת דסק"ש של צחי נחמיאס השלימה גיוס של 600 מיליון שקל באג"ח צמוד מדד במח"מ בינוני של 5; התכנון המקורי של גב-ים היה לגייס 300 מיליון שק לאך בשל הביקושים הכפילה את היקפי הגיוס
ניצן כהן | 
אבי יעקובוביץ (צילום אלדד רפאלי)
שוק ההון לא מתייבש וזו חדשה טובה לגמרי. חברות טובות מצליחות לגייס וחברות פחות טובות, אך נאמר את זה בעדינות, עדיף שלא יגיעו לשוק לא בימים טובים ולא בימים פחות טובים. 
גב-ים שבשליטת דסק"ש של איש העסקים צחי נחמיאס השלימה גיוס של 600 מיליון שקל באמצעות הרחבת סדרה ט שלה. האג"ח במח"מ בינוני של 5, צמוד מדד בריבית של 1.19%.

הבישוים שהזרימו המוסדיים לאג"ח של גב-ים מעודדים ומסתכמים ב-1.24 מיליארד שקל וזה מעודד כי נראה שהמשקיעים מעריכים שאנחנו נמצאים בסוג של רצפה בשוק ההון ומכאן ניתן כבר לחזור להשקיעה בריבית של סדר גודל של 1% (בחברה טובה כמו גב-ים) כשאת רכיב חוסר הוודאות הם מכסים באמצעות היצמדות למדד וזה בשורה התחתונה אומר שהמוסדיים מעריכים שהתשואות לא ימשיכו לעלות, יותר מידי, מעבר לרמה שהן נמצאות בה היום.
במקור רצתה גב-ים לגייס 300 מיליון שקל אולם בשל הביקושים הגבוהים של המוסדיים, היא הכפילה את הגיוס וסגרה אותו בהיקף של 600 מיליון שקל. ולמלא את הקופה במזומן זה אף פעם לא רע, כל עוד אתה לא מעיק יותר מידי על המאזן - וגב-ים לא.
אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים: "לפני מספר ימים פרסמה גב-ים את הדוח הכספי לרבעון השני ולמחצית הראשונה של שנת 2022, עם תוצאות המשדרות עוצמה. גב-ים הציגה האצה משמעותית בפעילות הייזום האינטנסיבית, הכוללת צבר פרויקטים ענק, במוקדי הביקוש המרכזיים של ישראל, הכולל 19 פרויקטים, בשטח כולל של כ-715 אלף מ"ר, בהשקעה כוללת של כ-6.3 מיליארד שקל, אשר תמשיך להציב את החברה כמובילת שוק בתחום הנדל"ן המניב בישראל, ותייצר ערך משמעותי ארוך טווח לבעלי המניות.
"הביקושים הגבוהים בהנפקה והצלחתה חסרת התקדים, בעיתוי הנוכחי, מהווים הבעת אמון של שוק ההון בחברה, באיכות נכסיה ובאסטרטגיה העסקית שלה, אשר מביאה לצמיחה, לאיתנות פיננסית וליציבות לאורך שנים. ביקושי היתר שנרשמו מספקים לחברה רוח גבית להמשך פעילות הייזום האינטנסיבית, הנסמכת על התוכנית האסטרטגית לשש השנים הבאות".
סדרה ט' של גב-ים מדורגת על-ידי מעלות S&P בדירוג AA ועל-ידי מידרוג בדירוג Aa2. במהלך הרבעון הראשון של שנת 2022 הנפיקה החברה אגרות חוב בתמורה לכ-1.2 מיליארד ש"ח, בריבית צמודה משוקללת בשיעור 0%, למח"מ משוקלל של כ-6 שנים.
את הגיוס עשו אפסילון חיתום שאף הובילה אותו ווליו-בייס ופועלים איי.בי.איי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה