השוק

ילין ומור הזרימו מיליונים לקוויקליזרד ששורפת מזומנים בקצב מסחרר

ביום חמישי הקצתה קוויקליזרד 12.2% מההון שלה בהקצאה פרטית לקופות הגמל של בית ההשקעות מור וילין לפידות בתמורה לכ-15 מיליון שקל, זאת למרות שקוויקליזרד שורפת מזומנים בקצב של 5 מיליון שקל בחצי שנה

ניצן כהן |  2
השקל בירידה (צילום pexels)
את הסיפור הזה נתחיל מהסוף: קופות הגמל של בתי ההשקעות מור וילין לפידות הזרימו ביום חמישי האחרון 15 מיליון שקל לקופה של קוויקליזרד בתמורה להקצאה פרטית של 12.2% מהון המניות של החברה. באופן עקרוני חברות כמו קוויקליזרד לא היו זוכות לתשומת הלב הזו אלמלא הייתה חברה שמצאה את דרכה לבורסה ודרכה מצאה את כספי הפנסיה של הציבור שאדיש, אדיש מאוד למה עושים עם הכסף שלו.
קוויקליזרד הוקמה בשנת 2010 והונפקה בתחילת שנת 2021, בתקופה בה ניתן היה להנפיק הכל (או כמעט הכל), כן גם חברות מפסידות ששורפות מזומנים בקצב מבהיל אבל עם חלומות גדולים שהם בגדול מכונות שיווק. אלה פגשו משקיעים עם יותר מידי מזומן שאין להם מה לעשות איתו ובעולם עם ריבית אפס שמסירה את מעט האחריות שיש (או שאמורה הייתה להיות) למנהלי ההשקעות (לא כולם כמובן).
קוויקליזרד עוסקת בתחום עם השם המפוצץ של בינה מלאכותית. החברה למעשה פיתחה תוכנה שאמורה לסרוק אתרי סחר (אבל לא רק) להתממשק עם מערכות המחשב של הקמעונאים (אבל לא רק) ולהציע להם לשנות את התמחור בהתאם למה שעושים המתחרים, הספקים, הלקוחות וכן הלאה. בקיצור, רעיון מדהים.
רק מה, החברה לפחות מהדו״חות הכספיים החצי שנתיים שלה מפסידה כסף ועוד איך מפסידה. המכירות של החברה הסתכמו במחצית הראשונה של 2021 בכמעט 4.5 מיליון שקל (לעומת כ-2.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה של 2020) וההפסד התפעולי זינק ליותר מ-8.5 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של 2.8 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2020, אז עוד הייתה החברה פרטית.
בקוויקליזרד מיהרו להסביר שהעלייה בהפסדים נבעה מההנפקה וההוצאות הקשורות אליה וההתאמות להפיכתה לחברה ציבורית. נו טוב. ההפסד הנקי, אגב, זינק לכמעט 12 מיליון שקל לעומת הפסד של 2.6 מיליון שקל בלבד כשהחברה הייתה פרטית במחצית הראשונה של 2020.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של החברה במחצית הראשונה של 2021 כשהחברה כבר הייתה ציבורית היה שלילי בהיקף של כמעט 5.2 מיליון שקל לעומת תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת של 2.6 מיליון שקל כשהחברה הייתה פרטית במחצית הראשונה של 2020. בקוויקליזרד הסבירו שהעלייה ״המרשימה״ בקצב שריפת המזומנים נבעה מעלייה בהפסד התפעולי שבחלקו לפחות נבע מעלייה בהוצאות השיווק. נו טוב.
בסופו של יום יתרת המזומנים של החברה בתום המחצית הראשונה של השנה עמדה על סדר גודל של 39 מיליון שקל שהגיעו מההנפקה שביצעה החברה בתחילת השנה.
 
בתחילת חודש דצמבר האחרון פרסמה החברה עדכון מלא פאתוס על ההישגים שלה ושם החברה מדווחת שהיא צפויה להציג הכנסות חוזרות 4.5 מיליון דולר שהם עלייה של 60% ביחס להכנסות בשנת 2020. משהו על תזרים המזומנים? על ההפסדים? כלום. נו טוב. אבל אין מה לדאוג, את קופת המזומנים מצאנו מי שימלא עמיתי קופות הגמל של מור וילין לפידות.
אז מה היה לנו ביום חמישי? קופות הגמל של מור וילין לפידות הזרימו כסף לקוויקליזרד ובתגובה המניה טסה ב-23% וזה אחרי תקופה של אובדן גובה משמעותי כי הרי בסופו של יום הציבור אדיש אבל לא עיוור. אז למה המניה טסה ב-23% ביום אחד? בעיקר בגלל זהות המשקיעים (מור וילין לפידות) שנחשבים לאגרסיביים ומתוחכמים, לא בטוח בגלל כל הטוב שקוויקליזרד הביאו לבורסה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עיון בדוחות החברה אכן לא מצדיק השקעה
    איתן 01/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אני חיטטתי בדוחות החברה, וראיתי את שריפת המזומנים המטורפת שלהם. עדיין לא ברור לי איך מור וילין לפידות שנחשבים בעיניי בעלי כושר ניהול השעות טוב הסכימו לשים שם כסף. בכל מקרה צריך לזכור שההשקעה של 2 הגופים הללו מסתכמת ב 15 מיליון שח שסו טיפה בים בשביל גופים כאלו. אבל היי.. זה בכל זאת 15 מיליון ש"ח. מבין לגמרי את התמיהה של ניצן כהן
    סגור
  • 1.
    בקרוב קריסה של כל חדי הקרן
    Xday 01/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    התכוננו לקריסת חדי הקרן קופות הגמל קרנות הפנסיה והבנקים
    סגור