השוק

הסערות עשו את שלהן: הבנקים החליטו לסגור את הברז

באופן לא מפתיע, שלושה בנקים שהעמידו מסגרות אשראי ל"גיבוי" של יונתן כהן הגיעו להסכמות בעל פה עם החברה על הקטנת מסגרות האשראי; נראה כי גם המערכת הבנקאית החלה לחשוש לכספה בתחום המסוכן של האשראי החוץ בנקאי
ניצן כהן |  2
בנקים (צילום Magma Images)
תעשיית האשראי החוץ בנקאי עוברת תקופה קשה במיוחד. התקופה הזו החלה עם גילוי על היעלמותם של צ'קים ממשרדי יונט קרדיט, גילוי שהביא לבדיקה חיצונית של תיק האשראי של החברה כשאז התגלו עוד הלוואות שניתנו ללא בטוחות ראויות ועוד. יונט מיטלטלת כעת בין שיקום עסקיה למקומות אחרים.
אחרי הגילויים הלא מרנינים ביונט קרדיט התבצעה בדיקה דומה ב"גיבוי" של החתם יונתן כהן וגם שם התגלו ממצאים פחות נעימים. די היה בכך כדי שהמערכת הבנקאית תתחיל לחשב את דרכה מחדש בכל הנוגע להעמדת מימון לחברות אשראי חוץ בנקאי.

והנה זה הגיע. "גיבוי" שאוחזת באשראי בנקאי בהיקפים לא מבוטלים הגיעה להסכמות עם ארבעה בנקים על מתווה להפחתת האשראי שניתן לה. המתווה נחשב לעדין מאוד במונחים בנקאיים אבל יש לו מסר אחד: הבנקים רוצים לצמצם חשיפה ואין מה לדבר (כרגע לפחות) על הגדלת חשיפה לענף.
ההסכמות בין "גיבוי" ל-4 הבנקים אומר את הדבר הבא: מסגרות אשראי שלא נוצלו עד תום, לא ינוצלו יותר ולמעשה האשראי שמימשה עד כה החברה (182 מיליון שקל) לא יגדל, גם אם בעבר היו הסכמות אחרות.
בנוסף, "גיבוי" תחזיק למערכת הבנקאית 25 מיליון שקל שיבואו מפירעון שוטף של אשראי שנתנה החברה. כלומר, יתרת האשראי לשני בנקים (מתוך ארבעה) יקטן ב-25 מיליון שקל באופן כמעט מידי.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אסור לקחת הלוואה ואסור להיכנס לאוברדרפט
    חקי חיון 07/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חקי חיון , במאה השנים האחרונות בכל רחבי תבל ישנם חשבונות שמיים כבדים ועונשים בהתאם לכל איש.אשת ציבור.משרד ממשלתי.רשות.בנק.חברת אשראי.גוף אשראי.עסק כלשהו.וכו' אשר הציע.איפשר.תמך.גיבה.וכו' בן.ת אדם קטן כגדול בעולם כולו ליטול הלוואה.אשראי.אוברדרפט.קניית דברים לא יסודיים.חיוניים.הכרחיים.וכו'
    סגור
  • 1.
    אין ארוחות חינם , בסוף על מקצועיות משלמים
    מחמוד 07/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תמשיכו להביא ילדים שרק מתלהבים למכור אשראי . רבותי בנקאות זה מקצוע
    סגור