השוק

הכנסות סאני ירדו, אך היא חוגגת "הצלחה חסרת תקדים"

דו"ח החברה לרבעון הראשון מצביע על התחמקות מההאטה שנבעה ממשבר וריאנט האומיקרון של נגיף הקורונה, לצד מכירות מעולות של מכשירי סמסונג החדשים
יאיר מור | 
מכשיר סמסונג (צילום pexels)
דו"ח סאני לרבעון הראשון פורסם הבוקר, ולדברי החברה מצביע על הצלחתה לעבור בגדול את גל האומיקרון שהשפיע על הענף בתחילת השנה.
הכנסות החברה בחודשים ינואר עד מרץ עמדו על סך של 253 מיליון שקל – ירידה של 2% לעומת שנה קודם לכן; הרווח הגולמי עמד על 35.8 מיליון שקל, המהווים שיעור של 14.1% מההכנסות ועלייה של 3.8% מלפני שנה; ה-EBITDA עלה ב-0.9% לעומת שנה קודם לכן והגיע ל-22 מיליון שקל, המהווים 8.7% מההכנסות; הרווח התפעולי ירד בשיעור של 0.8% ל-19 מיליון שקל; אך הרווח הנקי זינק ב-28.2% ל-16.1 מיליון שקל. הרווח למניה עמד על 7 אגורות לעומת 6 אגורות לפני שנה.
 

לדברי החברה, הזינוק ברווח הנקי הושג בזכות ייעול של ההוצאות, הכנסות מימון ובזכות "הצלחה חסרת תקדים" של השקת סדרת הסמארטפונים והטאבלטים החדשה של סמסונג, Galaxy S22 ו-Galaxy Tab S8, שסאני כידוע היא היבואנית הרשמית הגדולה ביותר שלהם בארץ. כמו כן, הודיעה החברה כי אתמול אישר הדירקטוריון שלה רכישת מניות בהיקף של 7.5 מיליון שקל.
"אנחנו שמחים לסכם רבעון מוצלח עם גידול ברווח הנקי ושיפור ברווחיות, בעקבות הצלחה רבה בהשקת המכשירים מסדרת S22 בטכנולוגיית G5 והטאבלטים מסדרת TAB S8, וכן בזכות ניהול נכון של המלאי והרכישות מחברת סמסונג העולמית", אמר אלי לביא, מנכ"ל סאני תקשורת. "זאת על אף התפרצות האומיקרון בתחילת 2022, שצמצמה משמעותית את הפעילות במשק ופגעה במכירות במהלך תחילת הרבעון. בנוסף, כחלק ממהלך נרחב של החברה, פנים ארגוני וחוץ ארגוני, המיועד לשיפור חווית הלקוחות, במהלך הרבעון האחרון נפתחו מספר חנויות חדשות, באזורים אסטרטגיים בארץ. אנו צופים כי התרחבות זו של הרשת תבוא לידי ביטוי במלואה כבר בתוצאות הרבעון הבא".
מניית החברה בבורסת תל אביב הגיבה בפחות התלהבות להצהרות, ועלתה בפחות מ-0.2% עד כה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה