השוק

וול סטריט: דריכות לקראת דו"חות גוגל ומיקרוסופט

אחרי הדו"חות של נטפליקס שערערו את הביטחון של המשקיעים והצעת הרכש של אילון מאסק לטוויטר שנראית כמו הטרלת העשור, הרי שהשבוע יהיה אחד השבועות החשובים בניו יורק כשאת יריית הפתיחה יירו היום מיקרוסופט ואלפאבית
ניצן כהן | 
בורסה (צילום vecteezy)
דריכות נרשמת היום בניו יורק כשהמדדים המובילים יורדים בשיעורים חדים. באופן עקרוני עונת הדו"חות הכספיים עד כה לא הייתה כזו מרשימה מה שמערער את הביטחון של המשקיעים בשוק המניות כשמנגד נראה כי תשואות אג"ח ברמה של 2.8% הן נקודת שיווי המשקל כרגע בשווקים ולכן התשואות יורדות היום, יום שני ברציפות.
חזית המקרו בוערת וכשאנחנו מדברים על אינפלציה בארה"ב ברמה שנתית של 8.5% הרי שברור לכל שכל פעולה שלא תהיה אגרסיבית דיו של הפדרל ריזרב בחודש הבא, עלולה להכניס את הכלכלה לסחרור אינפלציוני. מעבר לזה, כל פעולה אגרסיבית מידי של הפד עלולה לדרדר את הכלכלה האמריקאית למיתון ומכאן חלק ניכר מהמשקיעים מעדיפים להוציא את הכסף לחניה בעולמות המזומן.

הלילה יפורסמו הדו"חות הכספיים של מיקרוסופט ואלפאבית, החברה האם של גוגל ואם ברבעון הרביעי של השנה היו אלה חברות הביג-טק שהצילו את המצב הרי שהיום כולם מסתכלים בחשדנות לחברות האלה בטח אחרי הדו"חות של נטפליקס שהתחילו לעורר שאלות על ההתפתחות של חברות הענק בימים של אינפלציה, ריבית עולה, תחרות והרבה ממנה.
נזכיר כי נטפליקס דיווחה לראשונה על נטישת מנויים וההערכה שלה שהמגמה הזו תימשך גם ברבעון השני וביתר שאת מה שמעורר שאלות: האם זו האינפלציה שגורמת לנטישת הלקוחות? (עליית מחירים שמביאה בנקודה כלשהי לוויתור על השירות בתשלום), האם זו התחרות? האם אלה המנויים מרוסיה? ובכלל, האם גם כאן הגענו לקצה?
השאלות האלה נכונות לגבי כל הביג-טק בטח לחברות כמו פייסבוק, אפל וכן הלאה. אבל עד כמה נפגעו העסקים (אם בכלל) בגוגל? ועד כמה במיקרוסופט ואמזון? תשובות ראשונות נקבל היום לאחר סיום המסחר בניו יורק.
נזכיר כי מניות ה-FAANG מהוות 22% מהשווי הכולל של המניות המרכיבות את ה-S&P500. החברות הללו סיימו את שנת 2021 עם מכירות מצרפיות של 1.7 טריליון דולר ועם רווח נקי מצרפי של 321 מיליארד דולר, כמו תוצר שנתי של מדינה מערבית קטנה השוכנת לחופי הים התיכון.
אלפאבית ירדה מאז שפרסמה את דוחות הרבעון הרביעי של השנה בתחילת חודש פברואר האחרון בכמעט 12%, נתון לא טוב אבל עדיין טוב מהמצב הכולל בשוק. כמה נתונים מרכזיים שיש לשים אליהם לב בדו"חות שיפורסמו ובראש ובראשונה אלה ההכנסות מפרסום ובעיקר מפרסום ביוטיוב.
ביוטיוב, האנליסטים מעריכים שאלפאבית תציג עלייה של 23% שזו עלייה בקצב נמוך מכפי שהציגה יוטיוב בעבר וגם כאן החשש הוא מפני התחרות מרשתות כמו טיקטוק שמושכת מפרסמים בצירוף לירידה טבעית במכירות עקב החזרה לשגרה.
עסקי הפרסום המוכרים של גוגל צפויים להציג ביצועים לא רעים עקב החזרה לשגרה ובעיקר החזרה לשגרה של ענף התיירות שהוא אחד מהמפרסמים הגדולים של החברה. הנחת העבודה שהכנסות גוגל משירותי ענן ימשיכו להציג קצב צמיחה טוב בעיקר לאור העובדה שלאחר משבר הקורונה הפירמות יגדילו את ההשקעות שלהן בענף וגוגל ממוצבת בו טוב, אם כי פחות טוב ממיקרוסופט, אבל עדיין היא צפויה לנגוס בנתח משמעותי מפלח השוק הזה.
במיקרוסופט מצפי האנליסטים שהחברה תמשיך להציג צמיחה בשירותי הליבה שלה אם כי בקצבים נמוכים יותר מכפי שהתרגלנו קודם בתקופת הסגרים וכן הלאה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה