השוק

וול סטריט: שלושה ימי מסחר מחקו 7% מה-S&P500

החרפת ההתבטאויות של יו"ר הפדרל ריזרב בנוגע למלחמה באינפלציה מבריחה את המשקיעים לחופי מבטחים שהם - המזומן; 3 ימי מסחר מחקו לא פחות מ-7% מה-S&P500 ונראה שעוד לא נאמרה המילה האחרונה
ניצן כהן | 
וול סטריט (צילום unsplash pexels)
בשלושת ימי המסחר האחרונים נרשות ירידות שערים חדות יחסית בניו יורק. היום יורד ה-S&P500, המדד החשוב ביותר בכ-1.5% ומשלים ירידות של 7% בשלושת ימי המסחר האחרונים. תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים יורדות היום מעט לרמה של 2.783% והתשואות האלה מתחילות להוות משקולת על שוק המניות.
נזכיר כי האינפלציה בארה"ב עלתה ב-12 החודשים האחרונים ב-8.5% ובימים האחרונים אמר יו"ר הפדרל ריזרב דברים ברוח נצית שאומרת כי כבר בחודש מאי הקרוב הריבית תעלה ב-0.5% כשההערכות מדברות כי השלב הבא הוא העלאות ריבית של 0.75% וזאת במקביל להתחלת תהליך צמצום המאזן האימתני של הפד שהתנפח עד כדי 9 טריליון דולר.

באופן עקרוני, שני המהלכים האלה אמורים לייצר תשואות גבוהות יותר על האג"ח הממשלתי ואיתו כמובן על האג"ח הקונצרני מה שיביא לעלייה בהוצאות הפירמות על מימון ומכאן לירידה ברווחיות. מעבר לכך צריך לזכור, שהאינפלציה מייקרת את המוצרים ללקוח הסופי שאמור בשלב כזה או אחר, להתחיל לצמצם הוצאות ומכאן לפגוע בהכנסות של הפירמות.
כל התהליכים האלה קורים בימים בהם מתנהלת מלחמה בין רוסיה לאוקראינה וכרגע לפחות, לא ניתן לדעת עד כמה תיפגע שרשרת האספקה העולמית, מעבר לפגיעה שאנחנו רואים כרגע, ועד כמה מחירי הסחורות ימשיכו להיות גבוהים ועד כמה ימשיכו לעלות.
 
כל הנתונים האלה מהווים למעשה משקולת על הפירמות ומכאן על הביצועים שלהן עובר למחירי המניות ולכן קונצנזוס ההערכות הן שאנחנו הולכים לתקופה של דשדוש בשוק המניות במקרה הטוב וירידות במקרה הפחות טוב כשבמקביל התשואות בשוק האג"ח אמורות להמשיך לעלות.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה