השוק

מניות ב-200 מיליון דולר: מי יכנסו לאחזקות בשופרסל?

בשנים האחרונות הפכה שופרסל יעד להשתלטות מצד מספר גורמים בשוק ההון המקומי. ועכשיו, במהלך מחושב, בעלי השליטה ביבואנית המזון וילי פוד, האחים צביקה ויוסי ויליגר, מגדילים בהשקעה כספית ענקית את האחזקה שלהם במותג

מערכת ice | 
צביקה ויליגר בעל השליטה בוילי פוד (צילום יחצ, עיבוד ice)
האחים ויליגר רכשו מניות שופרסל ביותר מ־200 מיליון שקל והם קרובים ללהפוך לבעלי עניין בחברה, כך על פי כלכליסט. המשמעות היא שהאחים עומדים להחזיק בנתח של 5% ומעלה, שגם מחייב דיווח לציבור. ייתכן שהדבר יקרה כבר במהלך הימים הקרובים.
בעבר החזיקו האחים 1.5% ממניות שופרסל שאותן רכשו בכ־100 מיליון שקל. ככל הנראה, במהלך השבוע שעבר הגיעו האחים לאחזקה של 4.5%—5% בהשקעה של עוד כ־200 מיליון שקל. את הרכישות מבצעים האחים באמצעות חברת BDS Crown, החברה־האם של וילי פוד (63.1%) שרשומה למסחר בלונדון.
שרך ההשקעה הזאת הם יהפכו לבעלי המניות הפרטיים הגדולים בחברה, בעת ששופרסל נסחרת בשווי שיא של קרוב ל־8 מיליארד שקל. כיום בעלי המניות הגדולים בשופרסל, שנסחרת ללא גרעין שליטה, הם הגופים המוסדיים – חברות הביטוח ובתי ההשקעות. 
בחודש הבא שופרסל עומדת לכנס אסיפת בעלי מניות שתצביע על מינוי ארבעה דירקטורים, במקום או בנוסף לדירקטורים שמסיימים את כהונתם, ששלושה מהם יועמדו לבחירה מחודשת. לכל בעל מניות שמחזיק בנתח של 5% ומעלה יש אפשרות להציע דירקטור מטעמו. לכן העיתוי שבו ויליגר מגדילים את האחזקה שלהם בחברה הוא עיתוי משמעותי.
 
אילן פלד בפרסומת לשופרסל דיל
כפי שמסתמן, ויליגר יציעו דירקטור מטעמם לשופרסל, אולם לא ידוע אם המהלך מעיד על כוונה עתידית להשתלט על החברה. בכירים בענף הקמעונאות שמעורים במתרחש מעריכים שהפוזיציה שהאחים בנו בשופרסל נועדה על מנת לאפשר להם לחבור לגורם שינסה להשתלט על החברה בעתיד, או לחילופין לחזק את המעמד של וילי פוד כספק של שופרסל, גם אם לא בצורה ישירה;
דירקטוריון והנהלת שופרסל יודעים שהחברה־האם של וילי פוד היא בעלת מניות גדולה בחברה, הדבר עשוי להוות שיקול במערכת השיקולים שלהם בכל הנוגע להתנהלות של שופרסל מול הספקים השונים שלה. כך או כך, בשלב כלשהו רשות התחרות תידרש לנושא, משום שמדובר במצב שבו ספק גדול בשוק המזון הוא בעל אחזקה משמעותית בקמעונאית המזון הגדולה בישראל.
כזכור, בתקופה האחרונה שופרסל הפכה יעד להשתלטות מצד שחקנים נוספים בשוק ההון המקומי שהבינו שדי באחזקה של כ־20% על מנת לקבל שליטה אפקטיבית בחברה. הראשונים לזהות זאת ולפעול בכיוון הזה היו האחים שלומי ויוסי אמיר, שמכרו בשנה שעברה את רשת הקמעונאות פרשמרקט שהקימו לפז בתמורה לכ־2.1 מיליארד שקל בעסקת מזומן ומניות שהפכה אותם גם לבעלי מניות משמעותיים בפז. בחודש שעבר הגישו האחים אמיר הצעה להשקיע 2.5 מיליארד שקל בפז בתמורה להקצאה שתביא אותם לאחזקה של 25% בשופרסל. כעבור יומיים משכו האחים את ההצעה, משום שפז הודיעה להם שהיא רואה בכך הפרה של ההסכמים שנחתמו במסגרת רכישת פרשמרקט, שבמסגרתם התחייבו האחים לא להתחרות בפז.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה