השוק

מקורבים לדלק ישראל: המוסדיים תומכים במיזוג עם שופרסל

המקורבים אומרים ל-ice כי הצעת המיזוג בין דלק ישראל לשופרסל נדחתה ללא דיון, בטח לא מעמיק ולהוציא הפניקס שאר המוסדיים הגדולים המחזיקים בשופרסל לא דחו את הצעת המיזוג; בדלק ישראל מעוניינים להופיע בפני דירקטוריון שופרסל להציג את הצעת המיזוג
ניצן כהן | 
שופרסל דיל (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
ההצעה למיזוג של דלק ישראל ושופרסל אינה יורדת מהפרק. דלק ישראל פנתה היום לדירקטוריון שופרסל בבקשה להתכנס ולזמן את בכירי החברה לדון באופן מעמיק בהצעה. גורמים המקורבים לדלק ישראל אמרו ל-ice כי דירקטוריון שופרסל אינו נוהג כמו דירקטוריון של חברה ציבורית שדואגת לבעלי המניות שלה.
עוד אמרו המקורבים כי ההצעה של דלק ישראל ישראל למזג את החברה לתוך שופרסל, להוסיף 100 מיליון שקל במזומן ולקבל הקצאה של 19.9% מהחברה הממוזגת היא הגיונית. "דלק ישראל קיבלה כבר שווי בהנפקה, שופרסל היא חברה ציבורית שיש לה שווי שוק ולכן אם הפניקס טוענים שכל הפערים הם של פרמיית השליטה, הרי שניתן למנות מעריך שווי חיצוני שיעשה הערכה לכמה שווה פרמיית השליטה - וניתן לדבר עליה". אמר גורם המקורב לדלק ישראל.

המקורבים לדלק ישראל אמרו עוד כי בסופו של דבר מיזוג בין שתי החברות עולה בקנה אחד עם המגמה הכוללת בענף הקמעונאות. פז רכשו את סופר יהודה ואת פרשמרקט. הם מחזיקים את yellow ולכן מיזוג של שופרסל עם דלק ישראל יוסיף לשופרסל 200 חנויות של מנטה עם מכירות של מיליארד שקל ולזה יש להוסיף את הבעלות על קפה ג'ו והזאפה שיש להם שווי וערך מוסף שניתן לעשות איתו הרבה.
עוד אמרו המקורבים שלהערכתם ניתן לעשות הרבה עם הנדל"ן של שופרסל כשלראייה הם מביאים את רכישת דלק ישראל מידי קבוצת דלק, פיצול החברה לשתי חברות: חברת הנדל"ן שיש לה שווי נכסים של 700 מיליון שקל וחברת השיווק (שכוללת את תחנות הדלק, מנטה, קפה ג'ו וזאפה) שקיבלה שווי בהנפקה של קצת פחות מ-900 מיליון שקל.
המקורבים לדלק ישראל אמרו עוד כי הנהלת דלק ישראל נפגשה עם כל המשקיעים המוסדיים שמחזיקים במניות של שופרסל ולטענתם אלה לא דחו את הצעת המיזוג על הסף. "היו כאלה שהביעו עניין, היו כאלה שהסכימו והיו כאלה שרצו להיכנס למו"מ אבל אף אחד לא דחה את ההצעה".
המקורבים אמרו עוד כי אפילו הפניקס שדחתה את הצעת המיזוג הזמינה בהנפקה של דלק ישראל מניות של החברה ב-50 מיליון שקל, מה שמראה לטענתם כי אפילו הפניקס, המתנגדת הבולטת למיזוג, מביעה אמון בדלק ישראל.
בכל מקרה, טוענים המקורבים להנהלת דלק ישראל כי מעולם לא נפגשו עם הנהלת שופרסל ולא הבטיחו דבר ליקי ודמני "נראה שנקלענו שלא ברצוננו ולא בטובתנו למאבק כוחות בתוך שופרסל כשאם מנטרלים את מאבק הכוחות הזה אנחנו מדברים על הצעה טובה גם לשופרסל, גם לדלק ישראל ובטח לחברה הממוזגת. כל מה שדלק ישראל מבקשת זה דיון מעמיק, אם יש בעיות עם השווי, ניתן לדבר עליו באמצעות מעריכי שווי חיצוניים. אבל דחיה על הסף, אינה רצינית" אמר גורם בדלק ישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה