השוק

נשיא בלאקרוק: "אנשים יכנסו לחנויות ולא יוכלו לקנות"

רוב קפיטו, נשיא חברת ההשקעות הגדולה בעולם אומר הלילה כי הכלכלה העולמית משנה כיוון לכלכלת מחסור; "הדור הזה עומד להתמודד עם מצב בו הוא יכנס לחנויות ולא יצליח לקנות מה שהוא רוצה - זה דור מפונק"
ניצן כהן | 
מסחר בארה"ב (צילום vecteezy)
רוב קפיטו, נשיא בלאקרוק, חברת ההשקעות הגדולה בעולם שמנהלת נכסים בהיקף כספי הגבוה מ-10 טריליון דולר אומר הלילה בכנס של איגוד המפיקים העצמאיים בטקסס כי הכלכלה העולמית (קפיטו התכוון לכלכלה האמריקאית אבל מדובר גם על הכלכלה העולמית שסובלת מתסמינים דומים ואף חמורים יותר) עוברת פאזה לכלכלת מחסור.
"בפעם הראשונה הדור הזה הולך להיכנס לחנות מבלי שהוא יכול לקנות את מה שהוא רוצה. יש לנו דור פריבילגי שמעולם לא נדרש להקרבה" אמר קפיטו תוך שהוא מכוון לאינפלציה המשתוללת בארה"ב וגוררת איתה את האינפלציה בכל העולם.

קפיטו הסביר כי מחירי המזון עלו בשיעורים ניכרים ברחבי העולם כשהפלישה של רוסיה לאוקראינה משבשת את המשלוחים ממדינות שאחראיות לאספקה של רבע מכמות צריכת הדגנים העולמית. "עליית המחירים הזו משבשת את החיים של מעמד הביניים אבל היא הרסנית לבני המעמד הסוציואקונומי הנמוך שמנסה להיחלץ מעוני. המשמעות עבור המעמד הזה היא הידרדרות למחסור ורעב" אמר קפיטו.
עליית מחירי המזון, האנרגיה והשיבושים בשרשרת האספקה שטרם חזרה לשגרה מאז פרץ משבר הקורונה ב-2020, עלולה לגרום לכך שבני מעמד הביניים יצמצמו את רכישת מוצרי הפנאי (מסעדות, סרטים והצגות) - תהליך קשה ומכאיב אם כי לא הרסני אבל כשאנחנו מדברים על מצב בו אנשים יאלצו לצמצם את רכישות המזון הבסיסי בשל עליית המחירים הזו, אנחנו מדברים כבר על עולם מסוג אחר - מסוכן יותר, כועס יותר ונפיץ הרבה יותר.
כאן המקום לציין שהאינפלציה שהיא שורש כל רע בכלכלה העולמית נמצאת בארה"ב ברמה מבהילה של 7.9% (שנתית) בעוד בישראל האינפלציה כבר מטפסת (לפי הציפיות משוק האג"ח) לרמה של 4% בשנה וזה למעשה ביטוי לעליית מחירים כהשכר בעולם לא מדביק את קצב עליית המחירים מה שמביא בהכרח לירידה בצריכה הפרטית וזה הרסני לשכבות הסוציואקונומיות הנמוכות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה