השוק

האתר הישראלי שמדרג אתרים אחרים התפוצץ

סימילרווב, שעוסקת בניתוח התנהגות גולשים ודירוג אתרים, פרסמה את הדו"ח המסכם לרבעון האחרון של 2021 ולשנה כולה, והתפארה במספר הישגים משמעותיים
מערכת ice |  1
עליות חדות בבורסה (צילום pixabay,פלאש 90)
סימילרווב, אחת מחלוצות שוק חברות האינטרנט בישראל, מסכמת היום את שנת 2021 בדו"ח שלדבריה מסמן את דרכה לרווחיות בשנים הקרובות.
ברבעון האחרון של 2021 רשמה החברה הכנסות בגובה 40.2 מיליון דולר – עלייה של 51% לעומת לפני שנה והרבה מעבר לתחזיות האנליסטים והחברה עצמה; מספר הלקוחות עלה ב-28% לכ-3,500; וההכנסה הממוצעת ללקוח עלתה ב-18% ל-48,000 דולר; ההפסד התפעולי גדל מ-6 מיליון ל-22.9 מיליון דולר, וההפסד הנקי גדל מ-7.2 ל-23.8 מיליון דולר.
את השנה סיכמה החברה עם הכנסות בסך 137.7 מיליון דולר – עלייה של 47% לעומת 93.5 מיליון דולר ב-2020 – והחברה ציינה כי ב-2020 קצב הצמיחה היה 32% "בלבד"; ההפסד התפעולי גדל מ-19.7 מיליון דולר ל-66.1 מיליון דולר, וההפסד הנקי גדל מ-22 מיליון דולר ל-69 מיליון דולר.
סימילרווב ציינה כי בקופתה מזומנים ושווי-מזומנים בגובה 128.9 מיליון דולר, ללא חובות, כך שהיא בטוחה ביכולתה להגיע ללא קשיים להכנסות עד 2024 – עוד שלוש שנות פעילות. בינתיים, היא חגגה את ההגעה ל-1,000 עובדים, פתיחת משרדים חדשים בגרמניה וארה"ב, והודיעה על חוזה חדש עם חברת ניתוח שוק האפליקציות App Annie, שיאפשר לה לכלול בדו"חות שהיא מספקת לחברות אינטרנט גם את נתוני האפליקציות שלהן ושל המתחרות.
תחזית החברה ל-2022 מדברת על צמיחה של 40% ברבעון הראשון לטווח שבין 41.1 ל-41.5 מיליון דולר הכנסות, ובשנה כולה עלייה של 41% לטווח שבין 193 ל-194 מיליון דולר.
ייתכן שחלק מהזינוק בהכנסות החברה ברבעון האחרון ניתן לזקוף לכך שהמתחרה הוותיקה ביותר שלה, אלכסה של אמזון, הודיעה בדצמבר כי היא סוגרת את שירותיה בעוד חודשיים וחצי. הדבר הביא בזמנו את מניית החברה הישראלית, שנוסדה ב-2007, גיייסה מאז 232.2 מיליון דולר ב-9 סבבים ובמאי 2021 הונפקה בבורסת ניו-יורק בשווי של 1.65 מיליארד דולר וגייסה 160 מיליון דולר נוספים, לזינוק של כ-6%.
"במובנים רבים, 2021 הייתה שנת מפנה עבורנו, ואנו חווים גידול פנומנלי בביקוש למוצרים שלנו" אמר אור עופר, מייסד ומנכ"ל סימילרווב. "לאור תנאים אלו, נמשיך להשקיע בצמיחת החברה ובבסיס הלקוחות שלנו. זיהינו בשנה זו שהלקוחות שלנו מעורבים יותר ומחויבים יותר מאי פעם למוצרים שלנו. זאת המהות של סימילרווב – אנחנו מספקים ללקוחותינו דאטה ותובנות הנותנות להם יתרון בשווקים שלהם ומובילות אותן לצמוח. אנחנו מאמינים שהמשימה החשובה ביותר של כל מנכ"ל כיום היא להניע צמיחה, והיום, הזדמנויות הצמיחה הגדולות ביותר מגיעות מהעולם הדיגיטלי – מקום ללא גבולות, שבו אפשר להגיע ולמכור כמעט באופן מיידי לקהלים בקנה מידה עולמי. בעולם החדש הזה, שבו פוטנציאל הצמיחה הוא כמעט בלתי מוגבל, הדאטה הוא המלך".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מונופול עולמי הפסדי (ל"ת)
    מדהים 02/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור