השוק

ג'ף בזוס חוגג: אמזון רושמת זינוק היסטורי

אחרי שפייסבוק נאלצה להתמודד עם ההתרסקות הגדולה שדווחה אתמול, בה נמחק רבע משווי החברה, אמזון יכולה לחגוג עם זינוק במסחר המאוחר  
מערכת ice | 
ג'ף בזוס (צילום freepik ,flickr/ Public.Resource.Org)
אמזון מסרה אתמול (חמישי) כי ההכנסות עלו ב-9% ברבעון הרביעי והחברה דיווחה על רווח של כמעט 12 מיליארד דולר מהשקעתה בחברת הרכב החשמלי Rivian.
מניית אמזון זינקה ב-14% במסחר המאוחר. אם המניה תחזיק מעמד בעלייה זו ביום שישי, זו תהיה העלייה הגדולה ביותר ביום אחד מאז 2012. המכירות ברבעון הרביעי צמחו ב-9.4% ל-137.4 מיליארד דולר. זו התקופה הראשונה של צמיחה חד ספרתית של אמזון מאז 2017.
גם לאור מצב המכירות החלש מהצפוי, אמזון נתנה למשקיעים מספיק ביטחון שהצמיחה תתאושש. הזינוק הזה מגיעה ברקע סערת המניות הגדולה של היום והיא צניחת פייסבוק שאיבדה אתמול יותר מרבע משווי החברה, ואיתה גם מארק צוקרברג שאיבד כ-30 מיליארד מהונו.
אמזון חשפה לראשונה הכנסות מעסקי הפרסום הצומחים שלה. שירותי הפרסום צמחו ב-32% משנה לשנה ל-9.7 מיליארד דולר במהלך הרבעון. בעבר, אמזון כללה הכנסות מפרסום במגזר העסקי "האחר" שלה.
"זה היה רוב ההכנסות האחרות", אמר סמנכ"ל הכספים של אמזון בריאן אולבססקי בשיחה עם עיתונאים שהביאו ה-CBNC,"אנחנו מאוד מרוצים מהגידול במודעות. זה ממשיך להניב ערך".
בעוד שפרסום תמיד נתפס כעסק מכניס עבור אמזון, מדובר בהצלחה מסחררת בתחום כשענקית המסחר המקוון הצליחה להגיע למקום השלישי בשוק הפרסום האמריקאי, אחרי גוגל ופייסבוק. גוגל דיווחה על הכנסות מפרסומות ברבעון הרביעי של 61.2 מיליארד דולר, בעוד שפייסבוק רשמה מכירות פרסומות של 32.6 מיליארד דולר בתקופה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה