השוק

מאסק נפטר ממיליארד דולר נוספים במניות, מה הצעד הבא?

מייסד ומנכ"ל טסלה מממש יותר אופציות, לאחר שמכר מניות טסלה בשווי של 1.01 מיליארד דולר. עדיין יש למאסק אופציה לקנות עוד כ-10 מיליון מניות בסכום 6.24 דולר כל אחת, שהתפוגה של האופציה היא באוגוסט בשנה הבאה
מערכת ice |  1
אילון מאסק, טסלה (צילום flickr/ Steve Jurvetson, pixabay)
המנכ"ל והמייסד של טסלה, אילון מאסק, מכר עוד 934,091 מניות של יצרנית הרכב החשמלי בשווי של 1.01 מיליארד דולר כדי לעמוד בהתחייבויות המס שלו הקשורות למימוש אופציות לרכישת 2.1 מיליון מניות, כך הראו ההגשות רגולטוריות ביום חמישי.
רק בתחילת נובמבר, האדם העשיר בעולם צייץ בטוויטר שהוא ימכור 10% מהמניות שלו אם המשתמשים בפלטפורמת המדיה החברתית יאשרו. רובם הסכימו עם המכירה והוא הבטיח לעמוד בהבטחתו. המהלך אגב עליה לחברה ביוקר רב והיא ירדה בבורסות באופן משמעותי.
 
מאז 8 בנובמבר, מאסק מימש אופציות לרכישת 10.7 מיליון מניות ומכר 10.1 מיליון מניות תמורת 10.9 מיליארד דולר במצטבר, כעת הוא מוסיף מיליארד דולר לסכום כדי לממש את האופציות שעומדות לרשותו.
לאחר שלל מימוש אופציות, עדיין יש למאסק אופציה לקנות עוד כ-10 מיליון מניות בסכום 6.24 דולר כל אחת, שהתפוגה של האופציה היא באוגוסט בשנה הבאה. בכל מקרה, מאסק נותר האיש העשיר בעולם אך ירד ב-2.4 מיליארד דולר מהונו, כ-0.85%.
כעת שוויו נאמד ב-283 מיליארד דולר שמותירים אותו בראש פסגת עשירי תבל ובפער ניכר מג'ף בזוס שבמקום השני עם 198 מיליארד דולר. אבל הוא רחוק כבר כמעט 50 מיליארד דולר משיאו של כל הזמנים אליו הגיע לפני כחודש, עם הון של 330 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הבנאדם חכם מאוד הרי הוא יודע שהשווי של החברה
    צדק 12/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הטא הרבה ממה שהיא באמת ולכן ממש כל פעם אופציות במילארדי דולרים לחשבון האישי!!! כל הכבוד לו הוא פשוט מנצל טמטום של אנשים שמפמפמים את החברה כמו עוד חברות שקיימות בשוק ומאוד מוכרות לכולם
    סגור