השוק

בנק הפועלים: ההתאוששות הכלכלית תביא להאטה בקצב רכישות המט"ח של בנק ישראל

בבנק הפועלים מעריכים שהאינפלציה לטווח של 12 חודשים קדימה תעלה ל-1.1% כשגברו הסיכויים לעלייה בסביבת האינפלציה
ניצן כהן | 
בנק הפועלים (צילום Magma Images)
כלכלני בנק הפועלים מעריכים היום שהאינפלציה בטווח ש ל12 חודשים קדימה תגיע לרמה של 1.1% כשגברו הסיכויים לאינפלציה גבוהה עוד יותר.
רמת מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים עלתה בחודשים האחרונים, והיא מתקרבת לרמות שנרשמו טרם המשבר. ניכר שיפור חד בתפיסת מצב התעסוקה כיום, אם כי הנשאלים לא העריכו שהשיפור הזה ימשך לאורך זמן. 
שיעור האבטלה הרחב ירד במחצית השנייה של חודש מרץ לרמה של 11.6% לעומת 12.0% במחצית הראשונה. "אנו מותירים את תחזית האינפלציה ל-12 חודשים קדימה על רמה של 1.1%, ומעריכים עתה שהסיכוי לאינפלציה גבוהה יותר עלה" כותבים בבנק.
"בנק ישראל יצטרף כנראה לבנק המרכזי של קנדה ויאט את קצב רכישות האג"ח. השקל נחלש מתחילת החודש ב-1.2% מול סל המטבעות. ההתאוששות המהירה של המשק צפויה להביא גם להאטה בקצב רכישות המט"ח של בנק ישראל. רמת מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים עלתה בחודשים האחרונים, והיא מתקרבת לרמות שנרשמו טרם המשבר.
"ניכר שיפור חד בתפיסת מצב התעסוקה כיום, אם כי הנשאלים לא העריכו שהשיפור הזה ימשך לאורך זמן. העלייה בחיסכון הפרטי בשנה שעברה מתורגמת עתה לצריכה מוגברת, תהליך שצפוי להימשך להערכתנו מספר חודשים. נתוני סחר חוץ הצביעו על עלייה חדה בכל רכיבי היבוא: חומרי גלם, מוצרי צריכה ומוצרי השקעה, אם כי יתכן שחלק מהעלייה נובע מהתייקרויות בעולם. נתוני היצוא התעשייתי הצביעו דווקא על ירידה ברוב הענפים, וגם מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים לענף התעשייה נמצא מזה שלושה חודשים מתחת לרמה של 50 נקודות.
"בחודשים האחרונים נוצר פער בין מדד מנהלי הרכש בישראל למדד העולמי. רכיב ההזמנות ליצוא מטה את המדד בישראל כלפי מטה. העיכובים בתנועת האניות בעולם ועליית מחירי ההובלה מקשים על ענף התעשייה בכל העולם, אבל יתכן שזה משמעותי יותר לישראל, שאינה מאופיינת בסחר אזורי מפותח, בניגוד למדינות אירופה לדוגמה שסוחרות ביניהן" אומרים בבנק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה