השוק

האסטרטג הראשי של בנק מזרחי טפחות: האינפלציה השנה זמנית, בשנה הבאה תתמתן

מודי שפריר, האסטרטג הראשי של בנק מזרחי טפחות מעריך שהלחצים האינפלציוניים שפועלים השנה יתפוגגו בשנה הבאה; שפריר מעריך עוד שרמת האבטלה תיוותר גבוהה
ניצן כהן | 
מודי שפריר, האסטרטג הראשי של מזרחי טפחות (צילום אילן בשור)
האסטרטג הראשי של בנק מזרחי טפחות מעריך היום (ראשון) שהלחצים האינפלציוניים שמתגבשים הם זמניים ונראה כי יתפוגגו בשנה הבאה. עוד מעריך שפריר שלמרות העלייה בצריכה, שיעור האבטלה ימשיך להיות גבוה
"מדד מנהלי הרכש הגלובאלי של JPMorgan עלה במרץ לרמתו הגבוהה ביותר מאז אוגוסט 2014 (54.8 נק' לעומת 53.2 בפברואר), בתמיכת ההאצה בפעילות הכלכלה האמריקאית. למרות שיבושים בשרשראות האספקה, ענפי התעשייה בעולם התרחבו במרץ בשיעור החד ביותר מאז שנת 2011, אם כי עיקר השיפור בחודש האחרון נרשם בענפי השירותים. הנתונים הכלכליים המעודדים, בשילוב עם התחלה טובה לעונת הדוחות בארה"ב והירידה בתשואות הריאליות בארה"ב, תמכו בשבוע האחרון בהמשך עליות מדדי המניות.
באשר לכלכלה האמריקאית, אומר שפריר כי "המדד הבוחן את התנאים הפיננסים בשווקים בארה"ב חזר לרמתו מסוף 2018, המעידה על תנאים פיננסים מקלים מאד, אשר בשילוב עם התמריצים הפיסקאליים האדירים ופתיחת הכלכלה האמריקאית, צפויים להוביל לצמיחה חדה של הכלכלה הגדולה בעולם בשנת 2021 (כ-6.4% עפ"י תחזית ה- IMF). ואכן – הנתונים הכלכליים וסקרי הציפיות שפורסמו בתקופה האחרונה העידו על סנטימנט חיובי מאד מצד המנהלים במגזר העסקי ועל עלייה חדה בצמיחה ובאינפלציה.
"בגזרת החיסונים – ארה"ב הודיעה השבוע על עצירת השימוש בחיסון של J&J עקב מספר מקרים של קרישי דם. עם זאת, הבית הלבן הבהיר כי לארה"ב מלאי חיסונים מספק של Moderna ושלPfizer . רשויות הבריאות בארה"ב הודיעו ביום שישי כי עמדו ביעד של ביידן לחיסון 200 מיליון איש ב- 100 הימים הראשונים לכהונתו".
"בישראל הנתונים הכלכליים מצביעים על עלייה חדה בצריכה עם תום הסגר ועל עלייה חדה באופטימיות הצרכנים והמנהלים במגזר העסקי (מדדי אמון הצרכנים עלו במרץ אל קרבת רמתם טרום משבר הקורונה). יחד עם זאת, רמת האבטלה צפויה להיוותר גבוהה יחסית בשנה הקרובה. סיום הסגר תרם גם לירידת הגרעון התקציבי בחודש מרץ (לראשונה מאז פרוץ משבר הקורונה) ל- 12.1% מהתוצר (לעומת 12.4% בפברואר), אם כי העלייה הנאה בגביית המיסים בלטה כבר מתחילת השנה.
"מדד מרץ עלה ב- 0.6% מעט מעל הערכתינו וממוצע החזאים, כך שבסיכום 12 החודשים האחרונים המדד עלה ב- 0.2%. ליבת המדד (המדד בניכוי אנרגיה ופירות וירקות) דווקא ירדה במרץ קלות ל- 0.2% (לעומת 0.3% בפברואר).
"המשך פתיחת המשק, בשילוב עם העלייה החדה בשנה האחרונה במחירי הסחורות וההובלה הימית, כמו גם המדדים הגבוהים עונתית בחודשים אפריל ומאי, צפויים להוביל בחודשיים הקרובים להמשך עלייה חדה באינפלציה (ולעלייה מתונה יותר בליבת האינפלציה).
"יחד עם זאת, אנו מעריכים כי העלייה באינפלציה בסיכום שנת 2021 (כ- 1.5-1.6%) תהיה זמנית וכי בשנת 2022 האינפלציה בישראל תשוב ותתמתן עקב לחצים מחודשים לייסוף השקל, השיפורים הטכנולוגיים (המשפרים את פריון החברות) וההתייעלות התפעולית של החברות בענפים רבים בשנה האחרונה". אומר שפריר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה